2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Vadászpilóta-képzés Szolnokon

JETfly  |  2003. 04. 29., 23:24

Szolnokon a Vegyes Szállítórepülő-ezred kiképző repülőszázada oktatói állománya közreműködésével az ezredhez tartozó JAK-52-es repülőgépekkel folyik hét hajózójelölt - Gróf Gergely főhadnagy, Beke András főhadnagy, Beller Balázs hadnagy, Deák Zsolt hadnagy, Péter Zoltán hadnagy, Szabó Pál hadnagy és Tóth Máté hadnagy - oktatása.

Veszprémben a Vezetési és Radarezred légi irányító központjában szolgált légi irányítóként Beke András főhadnagy. Innen jelentkezett a hajózóképzésre, mivel a főiskolán is hajózóként végzett, de akkor nem kapott beosztást. Pápára került vadászirányítónak, és a repülőezred megszünését követően került Veszprémbe. Ha most sikerül eredményesen elvégeznie a tanfolyamot, esélye van rá, hogy pilótaként folytathatja katonai pályafutását. Budapesten, a Kossuth Lajos Müszaki Szakközépiskolában végzett mint repülőgép-szerelő s itt alakult ki benne az elhatározás, hogy egyszer hajózó lesz. Jelentkezett a Szolnoki Repülőtiszti Főiskolára, ahol közel hetven órát repült is, de a továbblépésre akkor nem volt lehetőség. Most reméli, hogy eredményesen végzi el a tanfolyamot, és ha eljön az ideje, vadászpilótaként folytathatja pályafutását.

Semsei László alezredes, a Magyar Honvédség Légierő Parancsnokság szolnoki repülőfelkészítési osztályának kiképzési főtisztje elmondta, hogy a múlt év október elsejével kezdődött el az elméleti oktatás, majd idén kora tavasszal került sor a gyakorlati képzés beindítására. Nemrég volt az első szürővizsga, amelyen mind a hét jelölt átment. Akik már korábban repültek, azok pluszfeladat nélkül vették az akadályt, akik pedig itt kezdtek repülni, azok kaptak plusz repülési feladatot is. A kiképzés tehát folytatódik, a jelöltek naponta egy-két feladatot hajtanak végre. Ezek általában ötvenperces, esetenként egyórás feladatokból állnak. Tartalmaznak egy útvonalrepülést, egy légtérfeladatot és a bejövetelt, majd leszállást, ami minden repülésnél talán az egyik legnehezebb feladat. Jelenleg tíz óra repülési időnél tartanak, és csak harminc óra repülés után, várhatóan május végén, lesz egy nagyobb szürő, ahol a vizsgabizottság kiválasztja azt a négy jelöltet, akik ezt követően még részt vesznek egy tizenöt órás képzésen, amelyen már a földközeli repülést, a kötelékrepülést és a különböző bonyolult mürepülési figurákat sajátítják el. Ezt követően ha a légierő-parancsnok jóváhagyja, már Kanadában folytathatják a harcászati kiképzést, amelynek befejezése után ők is és a többi, Kanadában végzett magyar pilóta is a NATO-harceljárásokban már járatosak lesznek. Itthon még vár rájuk egy típusátképzés, ezt követően pedig már NATO-feladatokban is részt tudnak venni.

A nyelvi képzés tekintetében a hajózójelölteknél nincs gond. Akik idekerülnek, már minimálisan középfokú angol nyelvismerettel rendelkeznek, amihez megtanulják a speciális szakmai nyelvet, miközben már az oktatás is angol nyelvü rádiózással folyik.

A kiképzéshez minden feltétel adott, a gépek üzemképesek, a megfelelő mennyiségü üzemanyag is rendelkezésre áll. A kiképzés eddigi tapasztalatai alapján elmondható, hogy a már említett hét fiatal tiszt megfelelő motiváltsággal rendelkezik a repülés iránt, igyekeznek a kiképzési feladatokat maradéktalanul elsajátítani. Az is fontos, hogy az a három fiatal tiszt, akik első menetben nem jutnak el Kanadába, eséllyel tanulhatnak tovább, hogy egy később kiutazó csoportba ők is bekerülhessenek.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A jelenlegi információk szerint nemsokára ismét a magyar égboltot fogják karcolni az ék alakú felségjelzéssel ellátott Mi–24-esek.