2024. 06. 17. hétfő
Alida, Laura
: 398 Ft   : 372 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kiemelték a szovjet csatarepülő motorját Kömlődnél

JETfly  |  2011. 09. 13., 09:50

Egyben megtalálták és kiemelték annak a szovjet IL-2-es csatarepülőgépnek a motorját, amelynek első maradványaira egy hónapja bukkantak rá egy szántón a Komárom-Esztergom megyei Kömlődnél. A roncskutatást az orosz Triza kutatócsoport tagjai is segítették - mondta el a helyszínen az MTI-nek az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis állományában lévő Magó Károly.

"A gép lapos szögben csapódott a földbe, a motort másfél méter mélyről kellett kiásni. A kétfős személyzet sorsáról az előzetes kutatások és a maradványok semmit nem árultak el, az egyikük szemüvegének darabjai a földben voltak. Ha a motoron megtalálják a számát, az orosz kutatók közremüködnek a gép előtörténetének feltárásában" - közölte a zászlós, aki a Magyar Roncskutató Egyesület titkára.

A repülőgép több kisebb része is előkerült. A kutatók feltételezik, hogy a helyiek a nagyobb darabokat elvitték, a törmeléket pedig beledobálták a becsapódás közben keletkezett gödörbe. A maradványra egy hónapja bukkant rá egy helyi gazda, aki tarlóhántás közben egy gépágyút, több alumíniumdarabot és lőszereket fordított ki a földből. Magó Károly tájékoztatása szerint a motort a szolnoki repülőgép múzeumban állítják ki.

Az Iljusin IL-2 Sturmovik a Vörös Légierő által tömegesen használt egymotoros csatarepülőgép volt a második világháborúban. A földi harcok támogatására fejlesztették ki, személyzete a pilótából és a fedélzeti lövészből állt. Az IL-2-ek kis magasságban támadták az ellenséges célokat, ezért óriási veszteséget szenvedtek a bevetésekben. Összesen 36 ezer 163 darabot gyártottak a típusból. Ebből több mint 12 000 gép semmisült meg a harcokban, több mint 11 000 pedig balesetben. Az IL-2-esek fedélzetén 8100 pilóta és 57 000 fedélzeti lövész halt hősi halált.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 31., 12:45
Február 23-án került aláírás a magyar légierő vadászgép flottájának bővítését jelentő szerződésre: négy JAS 39C Gripen érkezik a SAAB szerelőcsarnokból Kecskemétre. Az Aranysas interjúja Gróf Gergely ezredessel, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnokával.
2024-06-03 13:23:02
Fonalka Marcell őrmester az Acélkocka Alap Altiszti Tanfolyam elvégzésének köszönhetően tölti mindennapjait a Gripen-hangárban, feladata a Magyar Honvédség vadászgépeinek szerelése és javítása. Miért ezt az utat választotta?
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 06. 14., 10:39
A kilencvenes évek elején az amerikai haditengerészet légiereje átalakulóban volt.
2024. 06. 11., 14:00
Számos munkaterület összehangolása szükséges ahhoz, hogy a bosznia-hercegovinai EUFOR Althea művelet magyarok katonák által biztosított MEDEVAC, azaz egészségügyi kiürítési képessége porszem nélküli gépezetként tudjon működni.
2024. 06. 10., 10:57
Légtérzár, menetrendi változások, biztonsági aggályok, csomagfeladás és a szakszervezetek sztrájkfenyegetése.
2024. 06. 04., 13:31
A pezsgő ballószögi kulturális életnek egyik kiemelkedő színfoltja volt a napokban befejeződött repülős rendezvény, melyet a ballószögi repülőtér fennállásának 30. évfordulója alkalmából tartottak meg.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.