A Raytheon által gyártott APG-79(V) aktív fázisvezérelt (AESA) radarra idén májusban a Boeing egy 42 darabos rendelést adott le. A Multi-Year III program második fázisában ezekkel szerelik majd fel az F/A-18E/F Super Horneteket. A Raytheon már szállított korábban is radart a cégnek, például az EA-18G-k és az ausztrál Super Hornetek is az APG-73-ast használják az amerikai haditengerészet Super Hornetjei mellett, amelyek közül 114 darabnál cserélné le APG-79-re a régi 73-as típust.
Mivel az APG-79(V) már rendelkezésre áll az F/A-18E/F Super Hornetek számára is, így külföldről is érdeklődnek iránta. A potenciális vásárlójelöltek jó lehetőséget látnak a típusban, hogy kitöltse az ürt, amíg az ötödik generációs F-35-ös elérhető lesz számukra, mások egyenesen F/A-18-asokkal helyettesítenék a Joint Strike Fightereket. Akik alternatív megoldásokat keresnek, azok számára persze több lehetőség is nyitva áll, a Super Hornetek mellett folyamatosan vásárlók után kutat a többi konkurens gyártó is az F-15E-vel, a Rafale-lal, a Typhoonnal, az F-16-ossal, illetve a MiG-35-össel és a Gripennel. A radargyártó Raytheon viszont bízhat a régi F/A-18-asokat üzemeltető országokban is, akik modernizálni kívánják a gépeiket. Számukra is ideális választás lehet az APG-79(V), így az elkövetkezendő 10 évben mintegy 300 darab eladásával számolnak a szakértők.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.