Az amerikai haditengerészet és tengerészgyalogság által üzemeltetett különleges típus, amely ötvözi a hagyományos szállítógépek és a helikopterek tulajdonságait, egy fontos mérföldkőhöz érkezett, ugyanis augusztus 10-én először repült bioüzemanyaggal. A gép üzemeltetői fontos lépésnek tartják ezt, mivel így a jövőben kevésbé függenek majd a külföldi olajtól, és saját energiaforrásokból gazdálkodhatnak.
A gép HX-21 „Blackjacks” tesztelő és kiértékelő század pilótáival hajtotta végre a repülést, melynek során 8000 méter fölé emelkedtek. A jövőben a teszteket folytatják, hogy elérhessék azokat a célokat, melyeket még 2009 októberében tüztek ki. Ez elsősorban a harci képességek javítását és a sebezhetőség csökkentését jelenti, azonban fontos része az is, hogy az energiafelhasználás terén javuljon a hatásfok, és hogy egy környezetbarátabb szemlélet hódítson teret.
Az MV-22-esek mellett a Patuxent River légibázison hasonló üzemanyagteszteket hajtanak végre az F/A-18 E/F Super Hornet és C/D Hornet gépeken, az MH-60S Seahawk helikoptereken, illetve a légibázis külön üzemanyag laboratóriummal is rendelkezik, ahol a földi próbákat hajtják végre.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.