2017. 09. 26. kedd
Jusztina, Pál
: 311 Ft   : 263 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Skandináv elit oktatás a HungaroControlnál

JETfly  |  2011. 06. 06., 14:17

Entry Point Central néven közös légi navigációs akadémiát nyit Budapesten a HungaroControl és a svéd, dán és norvég légiforgalmi szolgálat iskolája, az Entry Point North. A magyar légiforgalmi irányítók legújabb generációját 2011 szeptemberétől már a világ élvonalába tartozó skandináv képzési program és módszertan alapján oktatják, de az új akadémia más országok számára is megnyitja kapuit.

Közös leányvállalatot alapított a HungaroControl, valamint a svéd, dán és norvég légiforgalmi szolgálat által létesített Entry Point North akadémia. A határokon átívelő, hosszú távú partnerség célja, hogy Európa egyik legnevesebb oktatási intézetének szakmai segítségével Magyarország magasabb színvonalra emelje légiforgalmi irányítóinak alapképzését, hosszú távon pedig hozzájáruljon a térség légi navigációjának fejlődéséhez és a közép-európai funkcionális légtérblokk (FAB CE) versenyképességének növeléséhez. Az Entry Point Central elnevezésü budapesti akadémián az első közös tanfolyam 2011 szeptemberében indul 16 magyar hallgató részvételével.

A HungaroControl ez idáig saját maga végezte a magyar légiforgalmi irányítók alapképzését, amelyet szolgáltatásai fejlesztése érdekében meg kívánt újítani. Az Entry Point North akadémiában kiváló partnerre talált, a skandináv képzés szakmai tartalmát és pedagógiai módszerét tekintve egyaránt világszínvonalú minőséget képvisel. A budapesti Entry Point Central ugyanezt a versenyképes tudást, jól müködő oktatási formát és magas nemzetközi presztízsü végzettséget biztosítja a magyar légiforgalmi irányítók következő generációinak.

Az Entry Point Central egyelőre csak magyar diákokat oktat, de az angol nyelvü képzés teljes mértékben megfelel a légiforgalmi irányítás európai csúcsszervezete, a EUROCONTROL előírásainak, ezért más országok előtt is megnyitja kapuit. Az európai repülés szervezését megújító Egységes Európai Égbolt program ugyanis várhatóan egy sor olyan jelentős változást hoz majd a légiforgalmi szolgálatok életébe, amelyek nyomán a „humán faktor” és az oktatás kiemelt jelentőségre tesz szert. A szakemberek egységes, magas színvonalú képzése az integráció sikerének legalább olyan fontos összetevője, mint a müszaki-technológiai harmonizáció.

A magyar-skandináv partnerség különleges és példaértékü abból a szempontból is, hogy ilyen, a légiforgalmi szolgálatok regionális együttmüködésén is átívelő kezdeményezésre Európában egyelőre kevés példa akad.

A HungaroControlról

 

A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. világszínvonalú technológiája, élenjáró fejlesztései és szolgáltatásai révén a nemzetközi légiforgalmi irányítás egyik legpontosabb, leghatékonyabb és legmegbízhatóbb szolgáltatója, az Egységes Európai Égbolt keretében zajló uniós integráció aktív regionális kezdeményezője, együttmüködő partnere.

A EUROCONTROL statisztikái és előrejelzései szerint Európa felett évente csaknem 10 millió járat közlekedik, ám ez a szám a következő 20 évben akár meg is duplázódhat. Magyarország légi forgalma az elmúlt 10 évben negyven százalékkal nőtt, jelenleg a HungaroControl légiforgalmi irányítói évente több mint 600 ezer járatot kezelnek. Intenzívebb időszakokban 30-40 másodpercenként újabb repülőgép lép be Magyarország légterébe, az eddigi legforgalmasabb napon, 2010. augusztus 1-jén pedig összesen 3255 légi jármü pilótáját navigálták a magyar légiforgalmi irányítók.

Az elmúlt évben a HungaroControl több olyan jelentős beruházást indított el, amelyek légi navigációs szolgáltatásainak fejlesztését célozzák, garantálják a növekvő légi forgalom biztonságos kezelését, és egyben elősegítik a küszöbön álló uniós integráció sikerét. A magyar légiforgalmi szolgálat idén márciusban kezdte meg egy közel tízezer négyzetméteres új irányító központ felépítését, amelyet csúcsmodern technológiával, a saját fejlesztésü, világszínvonalú MATIAS légi navigációs rendszer legújabb változatával szerel majd fel.

Hagyományos légiforgalmi irányító szolgáltatásainak, müszaki-technológiai háttérének továbbfejlesztése mellett a HungaroControl egyik stratégiai célkitüzése, hogy az elkövetkező két-három évben partnereivel közösen egy regionális, közép-európai légi navigációs tudásközpontot hozzon létre. A tudásközpont kialakítását a légi navigációt támogató kutatás-fejlesztés, szimuláció és képzés iránti növekvő nemzetközi piaci kereslet alapozza meg, amelyet részben éppen az európai integráció és a funkcionális légtérblokkok létrehozása generál. A több lépcsőben megvalósuló tudásközpont létrehozásának egyik első állomása a budapesti kutatás-fejlesztési és szimulációs központ (CRDS) májusi megnyitása volt. A tudásközpont létrehozásával a HungaroControl célja, hogy a 7 közép-európai országot tömörítő FAB CE legyen Európa egyik legjobb szolgáltatásait nyújtó, legmagasabb müszaki-technológiai színvonalon müködő és legelismertebb funkcionális légtérblokkja.

Az Entry Point North

Az Entry Point North egy díjnyertes légiforgalmi irányítói akadémia, amelyet Európa-szerte hivatalosan is elismernek a nemzeti polgári repülési hatóságok. Az Entry Point North volt az első képzési intézet, amely az Európai Bizottság Egységes Európai Égbolt irányelvével összhangban szerzett akkreditációt.

Az akadémia teljes körü képzést és szolgáltatások széles választékát kínálja:• Légiforgalmi irányítók és légiforgalmi szakszemélyzet képzése• Toborzás és kiválasztás a EUROCONTROL FEAST tesztje segítségével• Hivatalosan elismert vizsgáztatás angol szaknyelvből• Különböző tanácsadói szolgáltatások légiforgalmi szolgálatok számára

Évente csaknem száz, különböző országból érkező, leendő légiforgalmi irányítót képez modern svédországi központjában, Malmöben. A teljes légiforgalmi szakszemélyzet számára kínál olyan, a humán készségeket és a repülésbiztonságot fejlesztő, specializált kurzusokat, amelyek javítják a résztvevők nem müszaki, például döntéshozatali vagy kommunikációs képességeit. Emellett a légiforgalmi irányításhoz kapcsolódó képzési és tanácsadói szolgáltatások széles választékát biztosítja ügyfeleinek.

Ügyfelei regionális és nemzetközi, állami és magántulajdonban levő légi navigációs szolgálatok, repülőterek, légitársaságok, katonai szervezetek – Európában, a Közel-Keleten és a Távol-Keleten.

Az Entry Point North elismert nemzetközi akadémia, amely több mint 70 alkalmazottal és nyolc országból származó tanácsadókkal látja el feladatát. A képzést szolgálja több mint 180 világszínvonalú szimulátor pozíció, illetve két 360 fokos látványszögü, 2010-ben beszerzett toronyszimulátor és tizenhárom 180 fokos látványszögü toronyszimulátor is – nagy felbontású, háromdimenziós képmegjelenítéssel. Ezenfelül 40 pozíciós CBT kapacitás biztosítja a képzési lehetőségek maximális kihasználását.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-22 09:58:04
A brit védelmi miniszter, Michael Fellon a napokban arról számolt be, hogy kollégájával, Khalid bin Mohammad Al-Attaiyah katari védelmi miniszterrel, szándéknyilatkozatot írtak alá 24 darab Eurofighter Typhoon eladásáról.
2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 25., 14:11
A brit Police Aviation News szakmai magazin szeptemberi számában megjelent információ szerint a magyar rendőrséghez (Légirendészet) kerül kettő – vagy az összes – olyan korábbi brit MD–902-es Explorer helikopter, amelyek eddig Nagy-Britanniában a brit rendőrség kötelékében teljesített szolgálatot.
2017. 09. 25., 12:42
Megint csúszhat, legalábbis néhány hónapot, a 179 gépre szóló program. Ha egy töltőcső megkarcol egy lopakodót, akkor az már nem képes lopakodni.
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Végrehajtotta első felszállását a HForce fegyverrendszerrel felszerelt Airbus Helicopters H145M típusú helikopter. Az első repülésre még augusztusban került sor a németországi Donauwörth-ben.