2024. 09. 13. péntek
Kornél
: 396 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Befejeződtek az F-35 katapultülésének tesztjei

JETfly  |  2011. 04. 11., 09:10

A Martin-Baker cég befejezte a Lockheed Martin által fejlesztett, F-35 Joint Strike Fighter ötödik generációs, lopakodó technológiával rendelkező repülőgép vészelhagyó rendszerének nagysebességű kilövési tesztjeit a cég Oxfordshire-ben található Chalgrove repülőtéren.

„A rendszer csak szigorú tesztek sorozata után kaphatja meg a repüléshez szükséges engedélyeket,” – mondta a BAE Systems képviselője.

Ez idáig több mint 30 kilövési tesztet hajtottak végre Nagy-Britanniában, Franciaországban és az Egyesült Államokban az utóbbi években. A tesztek közül a legutolsó során, amelyet egy földi sínrendszer segítségével végeztek el 962 km/órás sebességnél, egy, az F-35 orr-részére hasonlító makettből egy, a Martin Baker által fejlesztett US16E típusjelzésü katapultülést lőttek ki, az ülésben egy tesztbábuval.

„A tesztek során másodpercenként mintegy 900 000 mérést rögzítettek,” - mondta Rick Whittaker, a BAE tesztmenedzsere. „Elégedett vagyok, hiszen azt mondhatom a rendszer kifogástalanul müködött.”

„A végső teszteken megfelelt katapultüléseket most elkezdik beépíteni a repülőgépekbe,” – mondta Chris Garside, a BAE Systems F-35 programjának főmérnöke.

A vészelhagyási rendszer elemeit, amely magába foglalja a Martin Baker cég által gyártott US16E katapultülést (a cég Mk.16 családjának továbbfejlesztett változata), a Pacific Scientific Energetic Materials cég által gyártott fülketető eltávolító rendszert, valamint a Honeywell élettartam támogató rendszerét minden az Egyesült Államok, valamint a JSF programban résztvevő partnerek számára készülő F-35 repülőgépbe beszerelik.

Martin Baker US16E katapultülésUS16E – JSF

A System Development & Demonstration (SDD) katapultülés, amit kiválasztott a Lockheed Martin Aeronautics Company, a Mk.16 katapultülés család egy további fejlesztett változata, amit már sikeresen alkalmaznak a Raytheon Texan II (JPATS), a Eurofighter Typhoon, a NASA T-38N és USAF T-38 típusainál.

Müszaki jellemzők

Maximális alkalmazási magasság: 15 250 m

Minimális magasság/sebesség: 0/0 (Dupla "0")

Maximális sebesség katapultáláskor: 1111 km/h (600 KEAS)

Ejtőernyő típusa: IGQ Type 6000

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 08. 13., 09:10
Az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa között húzódó Csatorna, azaz a La Manche nem csupán természetes védvonalként működött a második világháború első napjától, hanem halálos csapdaként is.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024-09-10 16:39:21
Az olimpiai után a paralimpiai csapat is a Wizz Air repülőgépének fedélzetén érkezett haza Párizsból, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren hétfőn fél öt előtt nem sokkal landolt az aranygép, amely az olimpiai és paralimpia sportolók tiszteletére kapott egyedi fényezést.
2024-08-28 10:30:49
Megérkezett a KLM amszterdami bázisára a holland királyi légitársaság első Airbus A321neo típusú repülőgépe. A keskenytörzsű, főként európai járatokat teljesítő repülőgép a legújabb technológiát képviseli, alacsonyabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, mint az eddigi repülőgépek.
2024-08-26 13:42:43
Az olimpikonok után, augusztus 28. és szeptember 8. között a paralimpikonoké lesz a főszerep Párizsban, ahol 39 magyar sportoló képviseli hazánkat 13 sportágban. Őket a Wizz Air menetrend szerinti járatával, a Team Hungary dizájnt viselő repülőgéppel repíti a francia fővárosba augusztus 25-én és 26-án, majd a játékok után vissza Budapestre.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 12., 10:23
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál három héten át Mi-17 szimulátoros képzést tartanak Bulgáriából heti váltásokban érkező pilóták számára. A cél, hogy fenntartsák és fejlesszék a bolgár helikopteres személyzetek repüléstechnikai képességeit, valamint gyakorolják a kényszerhelyzeti eljárások kezelését.
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.
2024. 09. 10., 10:30
„A mai nap a szórakozásé” – szólt az MH 47. Bázisrepülőtér családi napjának mottója, ahol a látogatókat valóban sokszínű program fogadta a pápai alakulat bázisán.
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.

  Legfrissebbek most

A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.