2024. 05. 27. hétfő
Hella
: 386 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

„Ki gépen száll fölébe, annak térkép e táj…”

JETfly  |  2011. 03. 04., 12:45

A szolnoki székhelyű MH 25/88. Könnyű Vegyes Zászlóalj ejtőernyős szakalapozó képzésén részt vevő szakállomány február 28-án érkezett el a felkészítés egyik legfontosabb mérföldkövéhez, ekkor hajtották végre első katonai ejtőernyős ugrásukat. A gépből kilépni a semmibe, életünket rábízva néhány zsinórra és pár négyzetméter selyemre, nem mindennapi próbatétel egy ember számára. Saját magát kell legyőznie a katonának, amikor még az ugrás előtt, a gép ajtajából letekint a földre.  Azonban ha ez sikerül, akkor kezdődhet az ejtőernyős pályafutás.

MH 25/88. Könnyü Vegyes ZászlóaljBátorításként, és a hagyományoknak megfelelően az első ugrásra az alakulat parancsnoka, dr Ruszin Romulusz ezredes is elkísérte a katonákat.

A szakalapozó képzés elmúlt két hete egyébként komoly munkával telt. A Magyar Honvédség 86. Szolnok Helikopter Bázis Repülőmüveleti Főnökség ejtőernyős kiképző csoport oktatóinak vezetésével kemény fizikai és elméleti felkészítést kaptak az ejtőernyőzéssel ismerkedő katonák. A foglalkozások során Buder Tamás törzsőrmester, vezető oktató, Bereczki Zsolt törzsőrmester, segédoktató illetve Farkas Ferenc törzsőrmester, segédoktató igyekezett bevezetni az „újoncokat” az ejtőernyőzés rejtelmeibe.

„Már az első foglalkozás alkalmával megtapasztalhatták a katonák, hogy annak, aki ejtőernyős beosztásban szolgál, magas elvárásoknak kell megfelelnie. A T-4-es fizikai szintnek megfelelő, minimum 260 pontot kellett teljesíteni mindegyiküknek ahhoz, hogy elkezdhessék az alapképzést. A „nyolcvannyolcas” katonái hüek maradtak a hírnevükhöz, hiszen mindannyian 295 pont felett teljesítettek, ezzel is kiváló fizikai állapotukról téve tanúbizonyságot” – emlékezett a közös munka kezdetése Buder Tamás törzsőrmester.

Az elméleti és gyakorlati felkészítés után, sikeres vizsgát követően, 800 méteres magasságból úgynevezett bekötött ugrást hajtottak végre. A bekötött ugrás lényege, hogy a gép elhagyása után a főernyőt a gép belsejében lévő sodronykötélre beakasztott úgynevezett bekötő kötél nyitja. A bekötött ugrásnál jellemző az alacsony ugrási magasság valamint az olyan körkupolás ernyő használata, amelynél a nyitási folyamat kellően rövid. Az ugráshoz való felkészülés eligazítással kezdődött, ahol Lázár Tibor százados a Magyar Honvédség 86. Szolnok Helikopter Bázis Repülőmüveleti Főnökség ejtőernyős kiképző részlegvezető tisztje az első ugrásukhoz készülő katonákat gyakorlati tanácsokkal látta el felszállás előtt.

MH 25/88. Könnyü Vegyes Zászlóalj

Ezen a napon az „elsőugró” állományhoz csatlakoztak az MH 25/88. Könnyü Vegyes Zászlóaljtól,  az MH 34. Bercsényi László Különleges Müveleti Zászlóalj állományából valamint az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis katonái közül az szintentartó ugrását teljesítő ejtőernyősök, valamint a leendő pilóták is. Az ugrás biztonságáért a földön Kollár Gábor főhadnagy illetve Naszradi Miklós százados (mindketten az ejtőernyős válogatott tagjai), míg a levegőben Farkas Ferenc törzsőrmester felelt. Az első ugrását mindenki sérülés nélkül hajtotta végre. 

MH 25/88. Könnyü Vegyes Zászlóalj

Az első ugrás mondhatni az első lépés az elit katonák világába vezető úton, hiszen a következő két hétben a nehézségi szint fokozódik. A tizenötödik ugrást már éjszaka, fegyverrel, teljes felszereléssel és csoportkötelékben kell végrehajtaniuk a katonáknak. Akik a sikeres ugrásokat követően megszerzik az ejtőernyős bővített alapképzést, további két ugrást követően magukénak tudhatják a 3. osztályú ejtőernyős fokozatot is.

MH 25/88. Könnyü Vegyes Zászlóalj

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-21 10:57:16
Életükben először szálltak fel önállóan a Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadéves, állami légijármű-vezető képzésen résztvevő honvéd tisztjelöltjei nemrégiben az egyetem szolnoki kampuszán, Zlin-143, valamint Zlin-242 típusú repülőgépekkel.
2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 24., 11:58
Minden ami repülés címmel szombaton kiállítás nyílik a Ballószögi Faluházban. A négynapos rendezvény fókuszában a 30 éves ballószögi repülőtér áll, és több egykori vadászrepülő pilóta is ellátogat a nagyszabású eseményre.
2024. 05. 23., 09:26
MiG és Szuhoj harci repülőket állított ki a kertjében egy kiskőrösi gyűjtő. A Dutra Fesztivál megnyitónapján Firkó János is bemutatta kedvenceit a közönségnek.
2024. 05. 22., 09:13
A második világháborút követő években az amerikai légierő, a haditengerészet és a tengerészgyalogság legtöbb gépe még dugattyús motorral repült.
2024. 05. 21., 10:18
A magyar cég saját megrendelőinek végez majd repülőgép-karbantartást a bukaresti Baneasa repülőtéren, ebbe bevonja a román repülőgép-karbantartó vállalat létesítményeit, infrastruktúráját, eszközparkját, szakembereit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Flotprom internetes szakportál 2024. május 2-án közzétett információi szerint a Volga mellett fekvő Zelenodolszkban működő Gorkij Hajógyárban, a hónap folyamán két új hadihajót bocsátanak vízre, a Karakurt-osztályú (Project 22800) Tájfun korvettet és a Project 22160 típusú, Viktor Velikij járőrhajót.