Tavaly novemberben megérkezett a megrendelőhöz Ausztrália első két Boeing Wedgetail AEW&C repülőgépe. Azonban a kengurus légierő korai előrejelző és légi irányító típusa akkor még korántsem volt szolgálatra késznek nevezhető, mivel legfontosabb rendszere, a Northrop Grumman MESA radarja nem állt készen, ráadásul kiképzett személyzet sem volt hozzá. Nos, örömmel jelenthetjük be, hogy ez utóbbi problémára sikerült megoldást találnia a RAAF-nak.
1200 órányi tanulás után ugyanis készen áll az aktív szolgálatra a Royal Australian Air Force első teljes Wedgetail-személyzete. A nyolc fő oktatásával hét hónapon keresztül foglalkozott nyolc amerikai és három ausztrál Boeing-szakember. Ezen idő alatt a kadétok töviről-hegyire kiismerték a repülőgép harci irányító rendszerének müködését és vezérlését, mellyel a Wedgetail a vízen és a levegőben tartózkodó objektumok felderítését és irányítását végzi. A Boeing 737-700-as utasszállítón alapuló AEW&C repülőgép személyzete 10 különböző konzol segítségével figyelheti a légi és vízi célpontokat egy időben.
A Boeing Defence Australia elvégezte az első személyzet kiképzését az összes nem-taktikai területen, tehát képesekké tette őket a küldetésvezérlő rendszer, az adattovábbító rendszer, a kommunikációs rendszer és a MESA lokátor, valamint kapcsolódó berendezéseinek kezelésére. Ezután már ők végezhetik a többi csoport kiképzését ezekre, mellyel felgyorsulhat a személyi állomány feltöltése.’ – mondta Todd Barker, A Boeing Australia vezető oktatója.
A RAAF összesen hat AEW&C feladatú Wedgetail repülőgépet rendelt, melyek közül három már Ausztráliában van. 2010-ben a tervek szerint további kettő érkezik még, a maradék egy pedig 2011 első negyedévében, a személyzetek kiképzése tehát tényleg időszerü. Bár az elmúlt években a RAAF többször is krónikus emberhiánnyal küszködött, ezt mára nagyobb részt sikerült leküzdenie, így remélhetőleg lesz elegendő jelentkező a Wedgetailek fedélzetére is.A program maga egyébként is hosszú és csúszásokkal teli pályafutást tudhat a háta mögött. Jelenleg körülbelül három éves lemaradásban vannak az eredeti ütemtervhez képest, amit elsősorban a MESA radar fejlesztése és integrációja során fellépő, nem várt nehézségek okoztak.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.