A negyedik napon a várva várt swidwini Szu-22-es bázisra érkeztünk. Előző nap tájékoztattak minket, hogy reggel 9.15-kor már indulnak a gépek, valamint hozzátették azt is, hogy rossz idő lesz, micsoda újdonság - gondoltam, de legyünk optimisták. A rövid beléptetés-ellenőrzés közben is már hallottuk, majd láthattunk is egy Szu-22 géppárt felszállni, tehát hamarabb kezdődött a repülés (gondolom a várható rossz idő miatt).
Egy valóban rövid előadás során, melyet a bázis parancsnoka, Ireneusz Starzyñski ezredes tartott, elmondta, hogy a 21. Légibázison két században (7. elt és a 40. elt) Szu-22M4 és Szu-22UM-3K típusok állomásoznak, valamint kiképzési célokra néhány Iskra. Továbbá a Minsk Mazowiecki bázishoz hasonlóan - állandó kutató-mentő szolgálatot lát el egy W-3RL Sokol és egy Mi-2RL. A kiselőadást követően kisbuszunk a pálya mellé a küszöbhöz vitt, ahol sorban érkeztek a Szuhojok leszállásra. Többen úgy gondoltuk, hogy csak 3-4 gép van a levegőben, de rövid időn belül landolt 8! A zónára tekintettem, és a leszálló gépekkel együtt 13 Szu-22-es, 2 Iskra és egy Mi-2-es helikopter látványa fogadott!
Ahogy az utolsó gép földet ért, a zónából ismét indítást lehetett hallani, és már indult is egy másik Szuhoj… ez ám az üzemnap! Miután a gép felszállt, átvittek minket a zónába, azonban már a buszon közölték a soha nem hallott mondatot - a rossz idő miatt várhatóan lefújják a repülést! Na nem, gondoltam, ez nem lehet!!, de a sors kegyes volt hozzánk, és ahogy a zónába érkeztünk, már láttuk a gépek irányába tartó hajózókat. Innen aztán szó szerint kezdődött a nagyüzem, sorra indítottak a Szuhojok (a 2 Iskrát sajnos bevontatták a hangárba) kapásból 8 gépet emeltek! Fotózhattunk a kifutópálya mellől!! felszálló és leszálló gépeket egyaránt.
A gépek csak mentek és mentek, már volt olyan pillanat is, hogy fogalmam sem volt, hogy most hány Szuhoj is tartózkodik a levegőben. Itt megjegyezném, hogy Magyarországon már 1997-ben kivonták ezt az igen nagy potenciállal bíró gépet, míg a lengyelek várhatóan 2016-ig üzemben tartják… A délután 2-ig tartó folyamatos üzem után, ha még nem lett volna elég, a hangárokba is elvittek minket, ahol szétszerelt és javításra váró Szuhojok fogadtak A hangárlátogatás után, a reptéren kiállított gépeket is megcsodálhattuk
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.