2024. 10. 09. szerda
Dénes
: 400 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Press Tour 2010 Lengyelország

JETfly  |  2010. 11. 29., 10:15

Mint az utóbbi pár évben, idén is megrendezték a Press Tour-t, azaz a sajtótúrát Lengyelországban. A túrát évi kétszer, egyszer tavasszal, egyszer pedig ősszel rendezik meg. A Tour lényege, hogy a világ újságírói bepillantást nyerhessenek a lengyel légierő mindennapi életébe. Az idei tavaszi program sajnos elmaradt, de az őszit már nem hagytuk ki… Utunk során 5 bázisra látogattunk el, élményeinket egy kis sorozatban osztjuk meg Olvasóinkkal, melyet minden esetben képgaléria színesít

Minsk Mazowiecki MiG-29 1.szd jelvény

1elt

 

Hosszú utunk első állomása a Lengyelország keleti részén fekvő, Varsótól mintegy 40 km-re található Minszk Mazowiecki légibázis. A repülőtér megtalálása kisebb bonyodalomba ütközött, ugyanis a helyszínen tudtuk meg, hogy a lengyel repülőterek, valamint a repülőtérhez tartozó bázis két külön intézmény. Érdekes volt, hogy a repülőtér bejáratán a saját autóinkkal is bemehettünk!! A parkolást követően rögtön egy gyönyörü látvány fogadott minket: kb. 30 méterre egy kiváló állapotú MiG-29-est vontattak a zónába.Rövidesen a briefing room-ban kötöttünk ki (itt készítik fel a pilótákat és tartják az eligazításokat), ahol is egy részletes PowerPointos előadást láthattunk. Megismerkedtünk a bázis történetével, jelenlegi felállásával.

 

Lengyel MiG-29

A bázis a jelenlegi MIG-29 Fulcrum vadászgépeket 1989 óta üzemelteti, az első századhoz (1. elt) 13 együléses és 3 kétüléses Fulcrum tartozik. A repülőtér a 23. Légibázishoz tartozik, melyek rövidesen összevonásra kerülnek, parancsnokságuk Varsóban található. Feladatuk csakis az Air Policing, azaz a légtérvédelemre korlátozódik, mely feladatot a Malborkban állomásozó 29-esekkel kéthetes rotációban látják el. Számos ország légierejével ápolnak, szoros kapcsolatot, így évi több hadgyakorlatot is tartanak. Jó hír a típus kedvelőinek, hogy rövidesen megkezdődhet a MiG-29-esek modernizálása, melynek eredményeként üzemidejüket 2029-ig hosszabbítanák meg.

Lengyel MiG-29

Az előadást követően bemutatták a hajózók felszereléseit, melyet egy jó humorral megáldott fiatal MiG-29-es pilóta prezentált. Ezután közölték a számunkra kedvezőtlen hírt: a rossz időjárás miatt a délelőtti felszállásokat törölték! A bejelentés után a zónába kísértek minket, ahol négy MiG-29-es sorakozott, az egyik teljes harci díszben. A gépek gyönyörü állapotban voltak, megörökítésüket követően megmutatták a kutató-mentő csoportot (a folyamatosan a bázison állomásozó 2. gpr-t), mely egy W-3RL Sokol és egy Mi-2RL helikopterből állt. Mint megtudtuk ez egy 24 órás szolgálat, melynek átadása minden nap 9 és 10 óra között történik. A zónába sétálás közben tájékoztattak minket, hogy a délutáni felszállás várhatóan nem marad el. Utunk következő állomása egy hangár volt, ahol épp egy darabjaira szedett MiG-29-es árválkodott.

Lengyel MiG-29

A Fulcrum lencsevégre kapása után meglátogattuk a vadászgépek tárolására szolgáló vasbeton fedezékeket, melyek a hidegháborús időket idézték fel. Alig töltöttünk 10 percet a fedezékeknél, máris riadóztattak minket, hogy kocsikba be, mert pár perc múlva levegőbe emelkednek a 29-esek. Szerényen úgy gondoltuk, hogy csak a hajózók épülete mellől fotózhatunk, mikor is a kísérőnk intett egyet, hogy kövessük. Mi csak követtük és követtük, ahol is észbe kaptunk, hogy csak 20-30 méterre vagyunk a pályától!! Ahogy lepakoltuk a fotós felszereléseket, már be is esett egy lengyel C-130-as, majd rövid várakozás után távozott. Időközben a 29-esek is indítottak, majd külön-külön felszállva megkezdték a gyakorló repüléseket. Sajnos a leszállásra már nem maradt idő, mert a hivatalos program szerint 9 és 14 óra között lehettünk a bázison, és bizony 14 óra már bőven elmúlt. A délutánunkat múzeumok és az utak mellé kiállított gépek felkutatásával folytattuk.

Galéria: Press Tour 2010 Lengyelország

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 01., 09:45
Az Emirates pilótáinak repülését a GE FlightPulse™ adatelemző alkalmazás is segíti, amely fontos működési adatokat szolgáltat a légitársaság naponta átlagosan 470 járatának biztonságáról és üzemanyag-hatékonyságáról. Az applikációnak köszönhetően nem csupán a repülésirányítás minősége javult, de a légitársaság pilótái közti együttműködés is szorosabb és gördülékenyebb lett.
2024. 09. 27., 09:15
A 2022-es Royal International Air Tattoo rendezvényen Szentendrei Dávid százados, a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár hajózója kiemelkedő teljesítményt nyújtott JAS 39-es Gripen vadászgépével.
2024. 09. 25., 09:10
Egy korszak véget ért a Holland Királyi Légierő történetében: országjáró repülés keretein belül, 2024. szeptember 27-én búcsúztak el 45 évnyi szolgálat után az F-16-osok.
2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024-09-26 09:20:00
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy mobilalkalmazásában bevezeti az Apple Pay és Google Pay mobiltárcás fizetési megoldást is, hogy a foglalás még egyszerűbb és kényelmesebb legyen. Az új funkció már az Androidos és iOS-t használó eszközökön is elérhető.
2024-09-20 09:45:27
Folytatódik az Emirates kabinszemélyzetének bővítése, amelynek keretében 2024-ben 5000 új légiutas-kísérő felvételét tervezi. A globális toborzás Magyarországot is érinti, legközelebb szeptemberben tart nyílt napot Budapesten a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 08., 11:12
1992. január 7-én az olasz hadsereg két, fehérre festett helikoptere érkezett a kaposújlaki repülőtérre. Az AB 205-ös és 206-os az Európai Közösség Megfigyelő Missziójának égisze alatt repült Belgrádból Zágrábba és tankolás céljából szakította meg útját a Kaposvár melletti repülőtéren.
2024. 10. 02., 10:56
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen vadászrepülőgépei is részt vesznek a Ramstein Flag 24 légvédelmi harcászati gyakorlaton Görögországban.
2024. 10. 01., 09:56
A kalibráló repülések során az irányadók és a távolságmérő berendezés útvonal-ellenőrzését a két pilóta és a 2-3 fős fedélzeti kalibráló személyzet önállóan végezte.
2024. 09. 30., 09:49
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál AS-350B kiképzési repüléssel indult a nap.

  Legfrissebbek most

„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.