Az “F-35 hajtóműszállítója” cím jelenleg csupán a Pratt&Whitney privilégiuma, ám a konkurens General Electric/Rolls-Royce páros mindent megtesz, hogy ez ne maradjon így.
A két rivális vitája tovább gyürüzött, ezúttal az izraeli F-35-megrendelés következtében erősödött fel újra a szócsata. A közel-keleti ország 20 darab F-35 Lightning II típusú, ötödik generációs vadászbombázót rendelt októberben potom 2,75 milliárd dollárért, ám a gépekbe szánt erőforrások típusa nem szerepelt a kontraktusban.
A P&W részéről állítják, hogy szóbeli megegyezésük van Izraellel az F135 típusú sugárhajtómü eladásáról, ám a konkurens csapat ezt cáfolja, szerintük ugyanis még mindig él a verseny.
A Pratt&Whitney illetékesei rámutattak arra, hogy Izrael 2015-ben állítaná szolgálatba az első gépeket, amikor még csak az ő erőforrásukat gyártják majd sorozatban. A rivális GE/R-R páros ezt cáfolta, kijelentették, hogy “akkorra garantáltan szállítjuk a kész hajtómüvet, amikorra Izrael kívánja.”
Az exporteladások szempontjából rendkívül fontos az izraeli döntés, hiszen, ha az eddig háttérbe szorult F136-os erőforrás mellett döntenek, akkor újra nyílt lesz a verseny a hajtómügyártók között.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.