Az B757-essel végrehajtott antarktiszi kalandjaik és a haditengerészetük fejlesztése mellett az új-zélandiak a Hercules modernizációs programjuk végett is szerepeltek már híreink között. Az “eredeti, ős menetrendhez” képest lassan-lassan 3 éves csúszással újabb eredményt produkált a menetközben módosítgatott program: a napokban egy kis ceremónia keretében megérkezett hazai földre az 5 gépes Hercules flotta első gépe.
Az új-zélandi C-130H gépek számára összehozott igen nagy volumenü és komplex felújítás és modernizációs programon az első két gép a kanadai L3-nál esik át, míg a maradék 3 gépet az Air New Zealand technikai karbantartás vonatkozású leányvállalata, a légierő gépparkját is karbantartó Safe Air végezné. Bár a hazai munkálatok tényleges megkezdésének csúszása miatt a Safe Air a tavasszal már igen csak prüszkölt a dolog miatt.
Mindenesetre az Új-Zélandi Légierő aucklandi bázisán átvett gép immáron készen áll az új rendszerekkel, képességekkel történő megismerkedést, a gép optimális üzemeltetését segítő OT&E programra (Operational Testing and Evaluation).
“A Légierő készül az OT&E program megkezdésére, mely segít optimalizálni a jelentősen modernizált gép üzemeltetését. A modernizációs csomag számos eleme növelni fogja a gépek megbízhatóságát, rendelkezésre állását.” – nyilatkozta a ceremónia és a jövőbeni “izgalmas időszak” kapcsán az Új-Zélandi Légierő egyik magas rangú illetékese.
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.