2010. szeptember 23-án a horvát, a bangladesi és a fehérorosz légierő vadászgép flottája is veszteséget könyvelhetett el, hiszen összesen négy darab zuhant le 24 óra leforgása alatt. A horvát légierő két darab MiG-21-esét, a bangladesi légierő az egyik F-7-esét, míg a fehéroroszok az egyik MiG-29-esüket veszítették el a tegnapi nap folyamán.
A horvátok két MiG-21-ese helyi idő szerint 12 óra 50 perc körül zuhant le Plaski falu közelében. A védelmi minisztérium közleménye szerint a két vadászgép (108-as és 120-as oldalszámú) egy hadgyakorlat keretein belül emelkedett a magasba, azonban eddig tisztázatlan körülmények miatt, mindkét gép lezuhant. A minisztérium ugyanakkor még nem erősítette meg, hogy a MiG-21-esek összeütköztek-e, vagy az egyik gépről leszakadó és a másiknak ütköző alkatrész okozta-e a balesetet, melynek kivizsgálását már megkezdték. Mindkét pilóta sikeresen katapultált, állapotuk kielégítő. A baleset következtében a földön is történt személyi sérülés: a feltételezések szerint egy lehulló roncsdarab sebesített meg egy asszonyt, akit a helyi kórházban meg is mütöttek. A horvát légierőnek még 12 darab MiG-21-ese van, azonban ennek körülbelül egyharmada nincs repülőképes állapotban.
A horvátok mellett a fehérorosz légierő is egy MiG vadászgépet veszített el, itt azonban egy Fulcrum szenvedett katasztrófát. A védelmi minisztérium bejelentése szerint a MiG-29-es - kétfős személyzetének életét követelve - helyi idő szerint 17 óra körül csapódott a földnek kiképzései repülés végrehajtása közben. A vadászgép alacsony magasságon repülve hajtott végre összetett manőversorozatot, amikor eddig tisztázatlan okok miatt a katasztrófa bekövetkezett. A pilóták Baranovichi közelében lakott területen kívülre vezették a Fulcrumot, ahol az lezuhant, a földön személyi sérülést nem okozott. A katasztrófa okainak kivizsgálása a védelmi minisztérium által felállított bizottság bevonásával kezdődött meg.
A lezuhant MiG-ek mellett a bangladesi légierő számára is fekete nap volt szeptember 23-a, hiszen helyi idő szerint 14 óra 10 perc körül, röviddel a felszállás után a Karnaphuli folyóba zuhant egy F-7-es vadászgép. A sikeres katapultálást követően, az érkező mentőcsapat a vízből való kimentés után a helyi kórházba szállította a pilótát, aki könnyebb sérülésekkel megúszta a balesetet. A patengai légibázisról kiképzési repülés végrehajtására magasba emelkedő F-7-es valószínüleg müszaki probléma miatt zuhant le, a gép roncsát a bangladesi haditengerészet és parti őrség bevonásával keresik.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.