2010. szeptember 8-án délelőtt, fedélzetén 72 utassal és 9 fő személyzettel sikeres kényszerleszállást hajtott végre az orosz Alrosa légitársaság egyik Tupoljev Tu-154 típusú utasszállítója. Az 516-os járat Polyarny repülőteréről emelkedett a magasba, azonban műszaki meghibásodás miatt nem jutott el célállomására, a moszkvai domodegyovói repülőtérre.
A napvilágra került információk szerint az RA-85684 lajstromú gép személyzete az áramellátás megszünése és egyéb müszaki problémák miatt döntött a kényszerleszállás mellett, melyet a Komi Köztársaságban lévő Izsma város egykori katonai repülőterén hajtottak végre. A Tu-154-es sikeresen landolt, annak ellenére, hogy a szebb napokat is megélt, 1300 méter hosszúságú kifutópályán körülbelül 100 méterrel szaladt túl a gép. A repülőteret övező bokros-fás területen megálló Tu-154-es utasai komolyabb sérülések nélkül úszták meg a balesetet, és a gépben keletkezett kár sem jelentős. Az Alrosa légitársaság járatának utasait négy darab Mil Mi-8-as helikopterrel szállították Uhta repülőterére, ahonnan egy másik Tu-154-essel folytathatták útjukat Moszkvába.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.