A chilei és a brazil kormány a napokban tárgyalásokat folytatott, mely szerint Chile is beszállna a brazil KC-390-es katonai teherszállítógép programba. A két ország minisztériuma 2010. augusztus 24-én írta alá a megegyezésről szóló nyilatkozatot. Korábban már folytak megbeszélések a két ország között, mikor is Chile jelezte, hogy hat KC-390-es teherszállítógép rendszeresítését tervezi.
A közeljövőben megkezdődnek az értekezések a brazil Embraer és a Chilei Enaer vállalat között is, melynél a tervezett munkálatok folynak majd. A tárgyalások már nem lesznek új keletüek, mert ez a vállalat számos alkatrészt gyárt többek között a brazil fejlesztésü Embraer ERJ-145 típushoz is. Időközben a brazil kormány megbeszéléseket folytatott Kolumbiával is, melynek eredményeként 12 darab KC-390-est rendeltek.
Az Embraer hozzátette, hogy elsősorban azokkal az országokkal kívánja felvenni a kapcsolatot, melyek a régi C-130 Herculeseket üzemeltetik. Ezen elképzelés alapján a vállalat próbál minél több partnert bevenni a programba. Összességében a chilei megrendeléssel együtt már 46-ra nőtt a megrendelt KC-390-esek száma, melyből huszonnyolcat a brazil, tizenkettőt a kolumbiai és hatot a chilei légierő rendelt. Az utóbbi két ország bejelentette, hogy még abban az esetben is megvásárolják a gépeket, ha a programban nem is vennének részt. A gép első repülése 2014-re, míg a szolgálatba állítása 2016-ra várható. Tervek szerint az új szállítógépet üzemanyag átadásra szolgáló berendezésekkel is felszerelik.
1995. szeptember 13-án este összeütközött a levegőben a Magyar Légierő két gépe. A 16-os oldalszámú Szu-22-es hajtóműve az ütközés következtében leállt, az újraindítása sikertelen volt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.