2010. szeptember 3-án, helyi idő szerint 18 óra 53 perckor emelkedett a magasba Dubai nemzetközi repülőteréről a UPS egyik Boeing 747-400 típusú teherszállító repülőgépe. A nyilvánosságra került információk szerint 25 perccel a felszállás után tűz ütött ki a Jumbo pilótafülkéjében, melynek következtében a kétfős személyzet visszafordult Dubai felé, azonban a leszállás már nem sikerült, a 747-es a repülőtér közelében egy autópálya mellé zuhant.
A Németországba tartó repülőgép két pilótája életét vesztette a katasztrófában, melynek kivizsgálást az esetet követően megkezdték. A UPS bejelentése szerint az N571UP lajstromú 747-400-ast három évvel ezelőtt állították szolgálatba, 1764 repülése során közel 10 000 órát repült. A gép legutóbb 2010 júniusában esett át egy nagyobb karbantartáson.
Az amerikai cég 2005-ben adta le megrendelését nyolc darab, General Electric CF6 típusú hajtómüvekkel szerelt 747-400-as teherszállítóra, melyek átadása 2007-ben kezdődött meg. 2009-ben a UPS a luxemburgi székhelyü Cargolux céggel is megállapodott további négy darab Jumbo beszerzéséről, mivel a Cargolux az új 747-8F típussal kívánja megújítani flottáját.
Ennyi maradt a UPS Dubai mellett lezuhant 747-eséből
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.