Az ír Ryanair légitársaság vezérigazgatója, Michael O’Leary gazdasági megfontolásokat alapul véve egy érdekes javaslattal állt elő: e repülőgépek személyzete közül törölné a másodpilóta beosztást.
„Miért van a repülőgépeken két repülőgép-vezető, amikor ténylegesen csak egy szükséges? Igazából mindent ördögi számítógépek müködtetnek”, - mondta O’Leary. A vezérigazgató hozzátette, hogy a Ryanair képes a légikísérőket (férfiakat, nőket egyaránt) kiképezni arra, hogy szükség esetén végrehajtsák a leszállást. Az európai fapados légitársaság vezetőjének már korábban is voltak „korszakalkotó” ötletei arra vonatkozóan, hogyan növelhetné bevételeit.
A vezérigazgató elképzelései között szerepel többek között az „állóhelyek” bevezetése a repülőgépeken annak érdekében, hogy növelje a repülőgépek kihasználtságát, illetve a repülőgépeken található illemhelyek fizetőssé tétele.
A Ryanair ezidáig is arról volt ismert, hogy az alacsony jegyárakat, különböző szolgáltatások megfizettetésével kompenzálja. Így a cég utasainak fizetniük kell a fedélzeten fogyasztott italért és ételért, a fedélzetre felvitt kézipoggyászért, valamint a 15 kg-ot meghaladó poggyászért. A légitársaság ezen kívül 10 font díjat számít fel abban az esetben, ha a jegy árát hitelkártyával egyenlítik ki.
A Ryanair 1985-ben alakult, és napjainkban 132 útvonalon szállítja az utasokat. Ez év júliusában a légitársaság, első európaiként 7 millió utast szállított egy hónap leforgása alatt. Egyes adatok szerint a Ryanair 2009-ben 58,5 millió utast szállított.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.