Meghibásodott a gyár angliai Derby-ben lévő létesítményében egy Rolls-Royce Trent 1000 típusú hajtómű, az, amely a Boeing 787-est is hajtja. A probléma miatt a cég sürgős kivizsgálást rendelt el. A Rolls-Royce elismerte a meghibásodást, de véleményük szerint ez nem hátráltatja a program haladását, mint ahogy a Boeing 787-es tesztjeit sem.
Egyes gyári információk szerint az eset augusztus elején történt, egy ”Package A” Trent 1000-es gyártásánál, amely típus majd az All Nippon Airways 787-8-asaiba kerül. Az első nyomok arra utalnak, hogy a probléma forrását az egyfokozatú közepes nyomású (IP) turbina részben kell keresni, amely az IP kompresszorral együtt a gép elektromos rendszereinek táplálásáért felelős. Ez a hajtómüváltozat szolgál az újabb verziók alapjául. A gyártó a Trent 1000 „Package B” szériával már számos újítást mutat majd be, de ez a verzió csak az év vége felé, a negyedik prototípuson kezdheti meg a repülési teszteket.
A Boeing elmondása szerint a Trent 1000-es hajtómüvek még nem kerültek a Washington állambeli Everett-be, ahol a végső összeszerelés folyik. A gépekhez a Rolls-Royce Trent 1000-esen kívül választható még a General Electric GEnx-1B hajtómüve is. Az első gépek leszállítását az All Nippon Airways számára ez év végére várják, bár a Boeing szerint elképzelhető, hogy ez átcsúszik 2011 elejére.
A hajófedélzetre szánt típusok többségét direkt erre a speciális szerepkörre tervezik. Természetesen olyan helyzet is létezik, amikor a meglévő technikát alakítják át erre a cseppet se egyszerű feladatra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.