2025. 04. 28. hétfő
Valéria
: 407 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb rekordot állított fel az An-225 Mrija

JETfly  |  2010. 07. 07., 09:17

Az ukrán Antonov An-225 Mrija óriás teherszállító repülőgép mindössze egyetlen repülőképes példányban létezik, elképesztő méreteit és hatalmas teljesítményét tekintve számos rekord fűződik a nevéhez, melyek a Guiness Rekordok könyvébe is bekerültek. A rekordok sora ismét bővült, hiszen a repülő monstrum ezúttal olyan hosszúságú szélerőmű lapátokat szállított, ami a többi repülőgép számára csak álom marad.

Az ukrán óriást eredetileg ürsiklók továbbítására szánták, de a Szovjetunió felbomlása és a szovjet ürsiklóprogram leállítása következtében hosszú időre feledésbe merült a típus. A nehéz terhek légi szállítására szakosodott Antonov Airlines azonban fantáziát látott az An-225-ösben, és ismét repülőképes állapotba hozta a gépet, ami a nemzetközi légi alkalmassági engedély megszerzése után megkezdte küldetését. 2002 óta a világ számos pontjára juttatta már el különleges rakományait, mint ahogy az a legutóbbi rekord felállításánál is történt.

A légi teherszállítás történetébe a Mrija ezúttal egy szélerőmü két lapátjának szállításával írta be a nevét, melyek hosszúsága egyenként 42,1 méter. Az ukrán teherszállító repülőgép teherterének hossza 43 méter, melynek köszönhetően a szállítmány légi úton érkezett meg Kínából Dániába. A lapátok összsúlya 15 tonna volt, de hosszuk miatt csak az An-225-ös volt alkalmas ezek légi úton történő szállítására, melyek így 12 óra alatt jutottak el célállomásukra, szemben például a vízi úton történő továbbítással, ami akár egy hónapot is igénybe vehetett volna.

Az An-225-ös már Ferihegyen is megfordult

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 23., 10:29
A NASAMS rendszer rakétatöltése precizitást és összehangolt csapatmunkát igényel.
2025. 04. 22., 15:23
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és csütörtökön - közölte a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár a közösségi oldalán.
2025. 04. 22., 14:00
Világszerte több tucatnyi olyan telep található, ahol kiérdemesült, vagy leállított repülőgépeket tárolnak alkatrészbányaként, illetve a légiforgalomba visszatérés reményében.
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.

  Legfrissebbek most

Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.