2017. 09. 19. kedd
Vilhelmina
: 309 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Magyar segítők az afgán légierőnél

JETfly  |  2010. 05. 19., 16:00

Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázisról érkezett négy helikoptervezetővel és hat repülőműszaki szakemberrel megkezdte tevékenységét a 10 fős Magyar Légi Kiképzés-támogató Csoport Afganisztánban, Kabulban. A honvédség ezzel a kiképző csoporttal is a térség stabilitásának és rendjének megteremtésében vállal szerepet az ISAF kötelékén belül.

A feladatukat most megkezdő magyar helikoptervezetők és repülőmüszakiak a NATO afganisztáni kiképző missziójának keretében segítik az Afgán Nemzeti Hadsereg Légi Hadtestét (ANAAC) olyan müveleti képességek elérésében, amelyek szükségesek az afgán kormányzat céljainak és szándékainak megvalósításához. A magyarok cseh és amerikai kollégáikkal együtt az ANAAC Mi–24 helikoptereinek üzemeltetésében és üzemben-tartásában vesznek részt. A kiképző misszió legfőbb célja az afgán harci helikopter alegység müveleti képességeinek növelése.

A csoport több hónapos hazai felkészítést követően április közepén érkezett Kabulba, ahol egy rövid hadszíntéri ismertető után májusban megkezdte szakmai feladatainak végrehajtását: az afgán repülő-müszaki és hajózó állomány képzését, valamint tevékenységének mentorálását. Az ANAAC-nál rendszerben tartott Mi−24-esek fő jellemzőiket tekintve megegyeznek azokkal a gépekkel, melyek a Magyar Honvédségben is hadrendben állnak: kiváló túlélőképességgel rendelkező, sokrétüen alkalmazható harci helikopterek. A korszerü felszereléssel ellátott csoport a repülő-kiképzéssel összefüggő tevékenységét várhatóan egy évig fogja végezni az afgán fővárosban.

A szakmailag és katonailag egyaránt kiválóan felkészült tisztek, tiszthelyettesek – az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis katonái – a karjelzésükön is olvasható jelmondathoz hüen teszik a dolgukat: „Tisztességgel, Bátorsággal, Becsülettel”. Legyen szó a helikopterek repülésre történő felkészítéséről, a repülési feladatok végrehajtásáról, vagy éppen az esetleges hibák kijavításáról, oktatásról. Kiképző-oktatói és mentori munka egyúttal kiváló alkalmat nyújt a csoportnak a tapasztalatszerezésre is, hogyan kell más nemzetek katonáival együttmüködni, közösen gondolkodni, feladatokat megoldani. Kabulban szerzett tapasztalatokat – hazatérésüket követően – mind a helikoptervezetők, mind a repülő-müszakiak kamatoztathatják a gyakorlatokon, vagy az új „repülős generáció” nevelésében.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.
2017. 09. 18., 09:42
A kilencvenes évek első felében, a mezőgazdasági repülésből ismert Z-37-eseknek új feladat adódott, légi reklámhordozók vontatógépeként élhették másodvirágzásukat.
2017. 09. 15., 11:37
Pedig ez az „év beruházása” Pécsett, ám amint közelebb mentünk a projekthez, furábbnál furább dolgok derültek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.