Az ukrán Antonov gyár a napokban mutatta be új regionális utasszállítóját, a kéthajtóműves An-158-ast. Ez a gép a népszerű, 85 férőhelyes An-148-as meghosszabbított törzsű változata, amely már 99 utas számára biztosít kényelmes utazási körülményeket. Az új An-158-as első összeszerelt példányát (UR-NTN) Kijevben, ünnepélyes keretek között mutatták be, a gépre az ukrán AeroSvit légitársaság színeit festették fel.
Dimitrij Kiva, az Antonov gyár elnöke a repülőgép ünnepélyes bemutatása során elmondta, hogy az An-158-as piacra dobása egy újabb mérföldkövet jelentő esemény lesz az An-148-as repülőgépcsalád életében, hiszen ezáltal tovább bővül a leendő vásárlók által választható Antonov repülőgépek listája. Az előzetes tervek szerint az új regionális utasszállító 2010. május 9-én teljesítheti szüzfelszállását, típusengedélyét pedig várhatóan még 2011 előtt megszerezheti. A moszkvai Atlant-Soyuz légitársaságnak összesen 30 darab Antonov regionális utasszállítóra van megrendelése, melyből 10 darab az An-158-asok száma. A gépeket várhatóan 2012-ben szállítja le a gyártó.
Az An-148 és az An-158 (An-148-200) sok szempontból hasonlít egymásra, számos rendszerük és a hajtómüvük típusa is megegyezik. Az An-158 maximális felszálló súlya 43 700kg (hasznos teher: 9,8 tonna), utazósebessége 800-870km/h, szolgálati csúcsmagassága 12 200méter, hatótávolsága pedig 2 500km.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
"Nehéz szerénynek maradni!", állítja a Tiger Meet-ek jelmondata. A fotókat nézve, van benne igazság! Sehol máshol nem láthatunk ennyi, látványosan megfestett katonai repülőgépet - de a csodaszép merev- és forgószárnyasok nem kiállításra jöttek. Dolgoztak, kőkeményen, s velük együtt a hajózók és a műszakiak is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.