2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új Malév korszak első mérföldköve

JETfly  |  2003. 01. 31., 11:46

Megszokott napi munkájukat végezték 2003. január 30.-án a ferihegyi repülőtér repülésirányítói. Átlagos csütörtöki nap volt, de valami feszültség érződött a levegőben.

Hamarosan egy régen várt pont jelent meg a kijelzőn. A HA-LOB lajstrom jelü repülő érkezett a repülőtér közel körzetébe, a MALÉV új Boeing 737-700 típusú gépe. Az irányító üdvözölte a gépet és személyzetét: Sok szeretettel köszöntjük a MALÉV legújabb tagját. A repülő a Boeing gyár seattle-i központjából szállt fel Budapest felé. A csütörtöki repülést három próba út előzte meg Amerikában. Magyarországra az új szerzemény Fehérváry Géza oktató kapitány és Tóth László oktató kapitány repülte át.

Fotó:MALÉVA 737-700 típusú gép megérkezése a MALÉV korszakváltásának első lépése. 2005 tavaszáig összesen 18 darab vadonatúj, a légitársaság igényei szerint kialakított Boeing 737-600/700/800 NG (Next Generation) gép érkezig. Ezekkel a repülőkkel fogják felváltani a 737-es típus Classic gépparkját.

Fotó:MALÉV

Fotó:MALÉVA flotta csere 750 millió dolláros pénzügyi hátterét a MALÉV Rt. és az International Lease Finance Corporation (ILFC)közötti szerződés biztosítja. A jelenlegi flottastruktúra a piaci igényekhez képest kevés, de viszonylag nagyméretü gépekből áll. 2005-ben a flottacsere után több kisebb kapacitású repülőgéppel szolgálja ki utasait a MALÉV. A középtávú célállomásokra a Boeing NG gépek, a regionális üzemelésben a Bombardier CRJ lesz a főszereplő.

Fotó:MALÉV

Fotó:MALÉVA tizennyolc repülőgép megérkezése után a magyar nemzeti légitársaság a világ legmodernebb flottáját üzemeltető cégek közé tartozik majd. A 737 típusú repülők beszerzése több, hosszú távú előnyt jelent a MALÉV számára. Egységes lesz a B 737-es flotta, ezzel csökkenek a karbantartási és alkatrész-tárolási költségek. A kedvező pénzügyi konstrukció eredményeként az újgenerációs gépek bérleti díja lényegesen alacsonyabb a jelenlegi B 737-es flottáénál. A B 737 NG repülőknek alacsonyabb az üzemeltetési költsége és kisebb a szervizigénye.

A flottaváltás legnagyobb haszonélvezői természetesen az utasok. A fedélzeten egységesen bőrülésekben repülhetnek az utazni vágyok. A komfort érzést növeli, hogy az új gépeken a nemzetközi átlagnál nagyobb távolságra helyezkednek el a sorok. A tájékoztatást és szórakoztatást a fedélzeti szórakoztató-elektronikai berendezések garantálják.

Az újgenerációs B 737-esek üzembeállítása hasonló mérföldkőnek jelent a MALÉV életében, mint amikor az első sugárhajtású Tu-134–es érkezett 1968-ban.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.