A lengyelországi Radomban megrendezett repülőnapon lezuhant fehérorosz Szu-27 repülőgép katasztrófájának egyik lehetséges oka lehet a repülőgép fedélzeti repülési berendezéseinek nem megfelelő működése, közölte az orosz hírügynökség, a Szuhoj cég egy magát megnevezni nem kívánó hírforrására hivatkozva.
A hírforrás elmondása szerint Minszk hosszú ideje foglalkozik a repülőgépek modernizálásával a harmadik világ vásárlói számára anélkül, hogy a Szuhoj céggel egyeztetne, beépítve azokba új berendezéseket saját felelősségére és kockázatára. (Valószínüleg erre utaltak egy korábbi cikkükben is az orosz hírügynökség munkatársai, amikor arról írtak, hogy a fehérorosz Szu-27 lényegesen eltér a modern modifikációktól, amelyeket más országok számára gyártanak.)
Az orosz cég embere kiemelte, hogy a Szu-27 vadászrepülőgéppel Radomban történt incidens „ebbe a sorba tartozik”, minthogy „a gépnek nem megfelelően müködött repülési elektronikája, és a repülőgép-vezetők elveszítették a hajtómüvek müködése feletti kontrollt”. A hírforrás szintén kiemelte, hogy a videofelvételen világosan látható, hogy a mürepülési elem végrehajtása után a pilóta utánégető (forszázs) üzemmódot akart kapcsolni a maximális magasság elérése érdekében. Ebben a pillanatban a hajtómüvekből kiáramló füst sürübb volt, majd a szokásosnál halványabb. „A gépnek egyszerüen nem volt elegendő a hajtóerő és a földnek ütközött”, - húzta alá a Szuhoj képviselője.
Mint arról beszámoltunk a fehérorosz légierő vadászgépe augusztus 30-án szenvedett katasztrófát, amely során a kétfőnyi személyzet életét vesztette. A fehérorosz védelmi minisztérium lehetséges okként jelölte meg a madárral történt ütközést, és a pilótáknak nem volt idejük katapultálni, mivel kivezették a repülőgépet lakott terület fölül. Lengyel szakértők véleménye szerint nem kizárható a pilóta hibája sem; kismagasságon nagyon későn kezdte meg a manővert.
Az orosz Szuhoj cég, amely a repülőgép gyártója, felajánlotta segítségét a katasztrófa okának kiderítésében, azonban fehérorosz részről ezidáig nem reagáltak a felajánlásra. Több lengyel tömegtájékoztatási eszköz közölte, hogy a katasztrófa tisztázása – amelynek kiderítésén fehérorosz és lengyel szakértők dolgoznak – valamilyen oknál fogva titkosnak minősül. A fehérorosz védelmi minisztérium sajtóosztálya sem adott ki a katasztrófa óta semmilyen információt.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.