Az indiai haditengerészet felfüggesztette a repülőgép-hordozóról üzemeltethető Sea Harrierjeinek repülését egy múlt heti, Goa mellett történt halálos baleset miatt. A megmaradt tíz gép a vizsgálat végéig a Goa tartományban lévő szárazföldi reptéren marad az illetékesek szerint. A repülések felfüggesztéséről szóló döntés értelmében India egyetlen repülőgép-hordozója, az INS Viraat, átmenetileg repülő egységek nélkül marad.
Az 50 éves Viraat a közelmúltban hagyta el a Cochin Hajógyárat egy 18 hónapos, mindenre kiterjedő nagyjavítás után, és hamarosan újra bevethető lesz. Az indiai haditengerészetre egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy további öt évvel meghosszabbítsa a korosodó Viraat élettartamát az első, hazai gyártású repülőgép-hordozó (IAC) építésének és az orosz Admiral Gorskov késlekedése miatt. A hírforrás szerint a 40 000 tonnás IAC a Cochin Hajógyárban épül majd, amely leghamarabb 2015-re tudja elkészíteni a hajót, míg a 44 570 tonnás Admiral Gorskov, amelyet jelenleg az észak-oroszországi Szevmash Hajógyárban javítanak, leghamarabb 2013-ban kerülhet Indiába.
Új-Delhi és Moszkva azonban továbbra sem tud megegyezni a 2004-ben aláírt szerződés végleges összegében. Az eredi tervek szerint Indiának 1,5 milliárd dollárt kellene fizetnie, ebbe beletartozik 16 darab MiG-29K Fulcrum haditengerészeti vadászgép is. Oroszország alábecsülte a Gorskovon elvégzendő felújítási munkálatokhoz szükséges időt és költségeket, így további 1,2 milliárd dollárt szeretnének kapni az indiaiaktól, akik azonban ezt túl soknak tartják.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.