2017. 10. 18. szerda
Lukács
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságának hírei

JETfly  |  2009. 03. 27., 12:44

Márciusi számunktól kezdődően havi rendszerességgel beszámolunk a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságának híreiről, eseményeiről, mindazokról a dolgokról, amelyek a hatósággal kapcsolatosak és fontosak a hazai repülőéletben tevékenykedők számára.

Először arról kérdeztük Vágó József légiközlekedési igazgatót, hogy milyen fontos nemzetközi auditok zajlottak 2008-ban a hatóságnál.– Számos auditot tartottak tavaly a nemzetközi repülési szervezetek Magyarországon, elsősorban a Légiközlekedési Igazgatóságon. Tavaly januárban az Európai Unió Bizottságának Security Auditjával indult az év, amelyet a repülőgép-tervezésre és -gyártásra vonatkozó Part 21-es audit követett. Ezután a JAA (Joint Aviation Authority – az unió egyesített légügyi hatósága) tartott egy úgynevezett Standardisation Auditot, majd a repülőmüszaki állomány képzésével kapcsolatos PART 66 és PART 147 auditok következtek. Nyáron az ICAO, az ENSZ nemzetközi repülési szervezete tartott átfogó repülésbiztonsági vizsgálatot, amely után további karbantartásra és a folyamatos légialkalmasság biztosítására vonatkozó PART auditok, a PART 145 és a PART-M következtek.

– Milyen eredménnyel zárultak azok az auditok?– Minden auditáló szervezet részéről pozitív kritikát kaptunk, és az volt a legfontosabb megállapításuk, hogy nem találtak olyan súlyos hiányosságot az igazgatóság müködésében, amely miatt ne tudnánk a feladatainkat maradéktalanul ellátni. Továbbá hogy a magyar hatóság mind létszám, mind felkészültség, mind pedig technikai színvonal tekintetében nagyon sokat fejlődött az elmúlt évben.

– Milyen auditokon kell az idén megfelelnie a Légiközlekedési Igazgatóságnak?– Áprilisban az Európai Unió Bizottsága tart Security Inspectiont Budapesten, majd további PART 21/66/147/145 auditok következnek. Ezenkívül az EuroControl szakemberei is ellátogatnak hozzánk az év folyamán. Majd további PART-F és PART-M auditokat tartanak nálunk. Fontos momentum továbbá az életünkben, hogy az idén január elsejétől az NKH LI a soros elnöke az EMAAG, azaz European Military Aviation Authority Groupnak. Ez a mandátum három évig tart.

– Melyek az idei év legfontosabb feladatai az auditok mellett a Légiközlekedési Igazgatóság számára?– A legfontosabbnak az évek óta elhúzódó JAR FCL-nek, azaz az EASA (Európai Repülésbiztonsági Ügynökség) által elfogadott közös európai pilóta szakszolgálati engedélynek a bevezetését tartom. Ezt a rendeletet várhatóan márciusban írja alá a szakminiszter, s az kilencven nappal később lép hatályba, azaz júliustól már a magyar pilóták szakszolgálati engedélye is EU-konformmá válik. Ezáltal elérjük, hogy a légiutas-kísérők kivételével minden repülési szakág, azaz a pilóták, a repülésmüszakiak és a repülésirányítók is immár minden uniós tagállamban elfogadott szakszolgálati engedélyt kapnak.

– Milyen más projektek lesznek még idén?– Az FCL bevezetése mellett a C–17-es projekt a másik fő kiemelt feladatunk 2009-ben. Mint ismeretes, Pápán lesz a NATO C–17-es stratégiai szállítóflottájának európai bázisa, és magyar katonai felségjellel repülnek majd azok a C–17-es Globemaster típusú szélestörzsü katonai szállítógépek, amelyek idetelepülnek. Ennek a hatósági előkészítő munkáján dolgozunk már 2007 óta. De nagyon fontosnak tartom azoknak a nemzetközi együttmüködési folyamatoknak a továbbvitelét is, amelyeket az elmúlt évek során elindítottunk, s amelyek tovább erősítik a magyar hatóság nemzetközi szerepvállalását, elismertségét. Ilyen volt többek között a bosnyák légiközlekedési ágazat hatósági szervezeti modelljének és szabályozási rendszerének kidolgozása. Emellett a már említett ICAOaudit hiányosságainak megszüntetésére is igen komoly figyelmet fordítunk, s továbbra is fontos feladatunk az a jogalkotási folyamat, amelynek révén olyan jogszabályi hátteret kívánunk kialakítani a magyar repülésben, amely egyaránt megfelel a nemzeti, az uniós és más nemzetközi elvárásoknak, feltételrendszereknek és a jelenlegi piacgazdasági körülményeknek.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 16., 16:19
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017. 10. 12., 12:54
6 darab F-22 Raptor érkezett Angliába az Egyesült Államok légierejétől, az Európai Elrettentési Kezdeményezés (European Deterrence Initiative) keretében.
2017. 10. 10., 13:26
2017. október 10-én, kedden felszállás közben szenvedett katasztrófát az Orosz Légi- és Kozmikus erők egyik Szíriában állomásozó Szu-24-ese. A repülőgép eddig tisztázatlan körülmények között a felszálláshoz történő nekifutás során szaladt le a pályáról és tört össze, néhány forrás ugyanakkor lezuhanást említ.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
2017-10-06 09:09:06
Kevés olyan repülőgéptípus volt a világon, amely akkora hatást gyakorolt volna a világtörténelemre, mint a Boeing B–29 Superfortress.
2017-10-05 12:02:50
Személyesen Vlagyimir Putyin engedélyezte, hogy a Nemzetközi Repülőszalon (MAKSz) továbbra is az eddigi helyszínen, Zsukovszkijban kerüljön megrendezésre és ne telepítsék át a kubinkai légibázisra.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 12:43
Az átadás optimista légköre, és a mai bonyodalmak. A Singapore Airlines a legelső A380-asát már leállította, de még átvesz öt újat.
2017. 10. 16., 09:14
Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison tavaly álltak szolgálatba a légimentőktől átvett AS350B Ecureuil (Mókus) helikopterek. A májusi családi napon már átlépték az ezer repült órát és szeptember végén 1300 felett járt a két géppel teljesített óraszám.
2017. 10. 12., 13:22
Egy Kanadából Dubajba tartó civil utasszállító repülőgépet ért bombafenyegetés miatt riasztotta október 12-én, csütörtökön 11 óra 30 perc körül a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit a NATO Integrált Légivezetési Központ.
2017. 10. 12., 10:59
De ehhez először le kell szerelni a 6,7 tonnás sérült hajtóművet. Grönlandon találtak lapátot és burkolatot, vajon megvan-e az esetleg eltört tárcsa is?

  Legfrissebbek most

Pár nappal a Spanyol Légierő Eurofighter Typhoon katasztrófája után újabb repülőgép zuhant le Spanyolországban, a Madrid közeli Torrejon de Ardoz légibázis mellett, ezúttal egy F/A-18 Hornet.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egy két héttel ezelőtti New York-i sajtótájékoztatón az észak-koreai külügyminiszter azzal vádolta Donald Trump amerikai elnököt, hogy annak korábbi Twitter-bejegyzését hadüzenetként értelmezi, majd megfenyegette, hogy készek lelőni a Koreai-félszigetet megközelítő amerikai bombázókat.