Ezen a héten a Boeing egy nagy lépéssel került közelebb az első 747-8 szállítógép végső összeszereléséhez. A gyártócég Everett-i központjában ugyanis csatlakoztatták a törzs első és hátsó részét a középtörzshöz és szárnyakhoz.
„Nagyon izgalmas látvány, ahogy ez a gép alakot ölt. A 747-8 a legnagyobb kereskedelmi sugárhajtómüves repülőgép, amit eddig összeszereltünk. A törzsrészek végső csatlakoztatása adja az első igazi benyomást a 747-8 teherszállítógép méreteiről” – mondta Mo Yahyavi, a 747 Program vezérigazgatója.
A 747-8 óriásgép 76,3 méter hosszú, ami 5,6 méterrel meghaladja a 747-400 teherszállítót. A vásárlók részére ez a nyújtás - összehasonlítva elődjével - 16%-kal megnöveli a teherszállító kapacitást. Ez további négy raklapot jelent a fő rakodótérben és plusz egyet az alsó rakodótérben.
A 747-8 szállítógép az új nagy kapacitású 747-es, ami a cargo operátoroknak a legalacsonyabb üzemeltetési költségeket nyújtja a teherszállítógépek közül, miközben javították a gép környezetbarát tulajdonságait is. A Boeing eddig 78 megrendelést vett fel a vezető cargo üzemeltetőktől az új 747-8 teherszállítógépre. Cargolux, Nippon Cargo Airlines, AirBridgeCargo Airlines, Atlas Air, Cathay Pacific, Dubai Aerospace Enterprise, Emirates SkyCargo, Guggenheim és a Korean Air rendelték meg a repülőgépet.
2022. október 28-án került sor Dani Zoltán székely származású nyugalmazott ezredes nagykanizsai előadására a Halis István Városi Könyvtárban. Az F-117-es lelövésének 25. jubileuma alkalmából idézzük most fel a prezentáció anyagát!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.