A Boeing a floridai AAR Composites választotta partneréül a 767 tanker kialakításában. A Clearwaterben székelő cég fej-fej melletti küzdelemben három pályázó közül került ki győztesen.
Az AAR egy üzemeltető csapata vesz részt a közös team munkában, a 767 Tanker Transport kialakításában. A csapat részeként, az AAR Composites tervezi és készíti a fő fedélzet rakományterét, melyet az egyik utántöltő tartály választ ketté.
A megállapodás körülbelül 19 millió dollár értékü.
Fotó:Boeing-Az AAR Composites kulcs tagja az együttmüködő csapatnak, kiemelkedő beszállítója és összeszerelője a 767 Tanker Transport programnak. Ez a csapat biztosítani fogja az alacsony kockázatot és a legjobb használati értéket minden megrendelőnknek, mondta Bob Gower a 767 Tanker Transport program elnök-helyettese.A Boeing 767-es kereskedelmi megjelenésekor, 2001 februárjában már látszott, hogy a 767 Tanker Transport megfelelő méretü a légi utántöltő feladathoz és megfelelő a Boeing szaktudása a tanker gépek építésében. Ezt a szaktudást az a közel 2000 repülő bizonyítja, amely Boeing alapokra készült és amelyek nagy része ma is a légi utántöltést végzi szerte a világban.
Az olasz légierő négy, a japánok is négy, az angolok több mint húsz a fő megrendelő az amerikai légierő várhatóan száz darabot vásárol majd a KC-767 típus jelü tankerből. Az első 767 Tanker Transport gépet az olasz légierőnek adják át 2005-ben.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.