A V-22 Osprey Integrated Test Team (ITT) elkezdte az első fázisát a High Rate of Descent (HROD) programnak november 25-én. A teljes 13 pontból álló programon felül kétszer a hátrafelé repülést is gyakorolják.
Az ITT a szokásos 8-as számú géppel, ami egy a négy Ospreyból, mellyel a teszteket végzik és kizárólagosan a HROD tesztekhez használják. A 8-as számú repülő különleges eszközökkel van ellátva, így a mérnökök a repülési sorozatok alatt figyelhetik a különleges manőverek alatt a gép és a pilóta viselkedését.
- A gép nem okozott nagy meglepetést. A repülő nagyon jól viselkedett, nyilatkozta Steve Grohsmeyer a másod teszt pilóta, a kezdeti tesztek után.
- Ez egy jó kezdet volt. A teszt csapat keményen dolgozott és rengeteg eredményt érünk el, tette hozzá Tom Macdonald, az ITT vezető teszt pilótája, aki az említet programban repült.
Mialatt a csapat módszeresen és biztosan közeledett az HROD tervek felé, Grohsmeyer elmagyarázta, valójában az első repülés eredményei nem a kezdeti lépések voltak. A jelenlegi tesztek során az elfordítható rotoros gép leszállási körülményeit vizsgálták, hányszor, milyen körülmények között tudnak stabilan leszállni.
A HROD teszteket a tervek szerint két fázisban végzik. Első fázisban javítják a leszállási ívet, nem több mint 240 méter/ perces süllyedés mellett maximum 72 km/óra sebességgel haladhat előre. Ezeket a teszteket várhatóan 2003 őszén folytatják.
A második fázist jelölték ki arra, hogy az Osprey többi fontos repülési paraméterét teszteljék, beleértve az állítható rotor karakterisztikáit tekintettel a „vortex ring state” (szárnycsavarodására) jelenségre, ez minden légcsavarral hajtott repülő eszköznél előfordulhat. A teszt sorozat nem idő, hanem cél centrikus. A tervek szerint az első fázis munkálatainak nagy részét 2003 februárra befejezik, nyilatkozta Fred Madenwald, az ITT repülési tesztek vezetője.
Ray King, a nyolcas gép tesztjeinek vezetője örömmel vette, hogy ilyen jól haladtak a munkával, majd megköszönte a tesztben résztvevők munkáját.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.