Eurofighter repülő zuhant le 2002. november 21.-én kiképzési repülés közben Spanyolországban, Madridtól 110 kilométerre.
Ez az első baleset a típussal, melyet közösen fejlesztett ki Németország, Nagy-Britannia, Spanyolország és Olaszország. A két pilóta katapultált és a spanyol védelmi minisztérium nyilatkozatta szerint sértetlenek. A Eurofighter Typhoon DA6 15000 méter magasan repült, amikor mindkét hajtómüve leállt. A pilóták – Eurofighter kiképző pilótája és a spanyol légierő egyik tagja- próbálta megoldani a problémát, de ez nem sikerült. A repülőgépet lakott területtől távoli területre irányították, majd katapultáltak.
A Spanyol Védelmi Minisztérium nyilatkozatta szerint nem volt sérült és nem okozott kárt a lezuhant repülő, mikor egy Toledo környéki falu, Belvis de la Jara mellett a földbe csapódott.A Eurofighter gép építésében Nagy-Britannia és Németország veszi ki a legnagyobb szerepet. A British Aerospace építi az orrt, a pilótafülkét, a hátsó vezérsíkokat a kormánnyal együtt. A repülőt Rolls-Royce hajtómüvel szerelték fel. A középső repülőgéptörzs kialakítását az European Aeronautic Defence and Space Company (EADS) felügyeli Németországban. Az EADS spanyolországi telephelyén építik a jobboldali szárnyat és a vezető peremet mindkét szárnyhoz. Az olaszországi Aleniában készül a bal szárny. A hátsó géptörzset az angolok és olaszok közösen építik.
A Eurofighter egy magas technológiai szintü több funkciós repülőgép. Sikeresen használható elfogó vadászként és képes szárazföldi csapatok támogatására.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.