2017. 09. 24.
Gellért, Mercédesz
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A robotrepülőgépek légi utántölthetőségét fejlesztenék

JETfly  |  2008. 11. 22., 12:49

Aki kicsit is járatos az aviatika világában, az tudhatja, hogy mindig is foglalkoztatta a repülőgép fejlesztőket a repülőgép „lelkének” tekinthető pilóta személye. Mivel az ember képességei határokhoz vannak kötve, igen nagy érdeklődésre tett szert az ember nélküli robotrepülőgépek (UAV) megjelenése. Továbbra is maradt azonban számos megoldandó probléma, többek között az egyhuzamban történő repülés időtartama és a pontosan végrehajtott légi utántöltés.

Kutatók szerint egy vadászrepülőgép pilótája elméletileg körülbelül 72 órát lenne képes egyszerre repülni, ennek kivitelezése azonban a gyakorlatban lehetetlen. A robotrepülőgépek esetében már kedvezőbb a helyzet, hiszen a földi irányító sokkal nagyobb szabadsággal rendelkezik, mint a cockpitben ülő pilóta. Az UAV ugyanis képes a levegőben maradni addig, amíg az irányító elintézi ügyes-bajos dolgait, vagy éppen a váltás is megoldható. Ehhez természetesen szükség van a robotrepülőgép megfelelő technikai felkészítésére, valamint a légi utántöltés biztosítására is.

Sokféle elképzelés született már arról, hogyan lehetne ezt hatékonyan kivitelezni. A Boeing cég már 2005 óta fáradozik azon, hogy hasonló képességgel ruházza fel a korábban törölt X-45C UCAV (Unmannes Combat Air Vehicle) robotrepülőgépeit, mint az ember vezette, utántölthető gépeit. Friss hír ezzel kapcsolatban, hogy a Boeing 49 millió dollár értékü szerződést nyert el a légi utántöltő program második fázisához, így haladhatnak tovább a fejlesztéssel.

Hamarosan meg kell barátkoznunk a hordozók fedélzeteit ios ellepő UAV gépekkel...

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.