2017. 09. 20. szerda
Friderika
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A vasfüggöny mögött egy szovjet MiG-23-as

JETfly  |  2008. 08. 26., 08:13

1986 után már igencsak hézagos volt a \"vasfüggönyt\" őrző szovjet katonai rendészet ébersége. Ennek egyik jele volt, hogy a szovjet légierő napjának ünnepségén - amire az augusztus 18-a utáni vasárnap került sor -  a debreceni 727. Frontbombázó Gárdaezreddel amúgy is jó kapcsolatokat ápoló - hajdúszoboszlói repülőklub adta a műsort, ami leginkább motoros sárkányrepülőgépek bohóckodásából állt. Így nyílt lehetőségem a szovjet harci gépek közelébe jutni, sőt egy MiG-23-as pilótafülkéjébe is beülni. Dr. Varga György fotója és története egy két évtizeddel ezelőtti időutazásra csábítja Olvasóinkat.    

A fejlődés (vagy lazulás?) nyomon követhető volt azon is, hogy az 1987-es első "fellépés" idején az atombiztos fedezékek ajtaja még zárva volt, előtte őrkatona állt feltüzött szuronnyal. 1988-ban azonban, talán mivel az akkor még nagyon titkos Szu-24 Fencer gépeket egy nemhivatalos fegyverzetcsökkentési akció keretében kivonták, a helyükre érkezett MiG-27 vadászbombázók már közszemlére lettek bocsátva, sőt a típusátképzésre szolgáló MiG-23UB kétülésest közprédának tekinthette a szovjet tisztigyerekektől a magyar résztvevőkig mindenki, így e sorok és a kép elkövetője is.

A képre kattintva a felvétel nagy felbontásban is letölthető.

A felvétel a kor technikai színvonalán készült, diafilmre. Ez a fotó hü lenyomata egy azóta már letünt kornak, hiszen mind a vörös csillagos MiG-23-asok, mind a hazánkban állomásozó szovjet csapatok már csak emlékeinkben - és a hasonló felvételeken - élnek

Sztorizzon Ön is!

 

A JETfly szerkesztői várják a hasonló, polgári vagy katonai repülőeszközöket ábrázoló felvételeket és rövid kis történeteket, érdekességeket, melyek a kép készítése kapcsán megfogalmazódtak Önökben. Csak és kizárólag saját készítésü felvételeket lehet beküldeni e-mailben a temesvarip@jetfly.hu címre.

A JPG formátumú képek hosszabbik oldala pontosan 1024 pixel szélességü legyen, a kapcsolódó írás hossza pedig ne haladja meg az 1500 karaktert.

A beküldött anyagokat átnézzük, és kizárólag akkor közöljük le, ha mind a kép, mind a szöveg elér egy általunk kívánatosnak tartott színvonalat és megfelel a kiírás követelményeinek. A képek és az írások szürésének jogát fenntartjuk.

Kérjük az e-mailben megadni a szerző következő adatait:

- név, - postacím, - telefonszám,

illetve a beküldött kép és írás internetes közléséhez való hozzájáruló nyilatkozat

Legyen Ön is a fotósunk!

A sorozat eddigi képei és történetei:

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.