2017. 09. 24.
Gellért, Mercédesz
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egy kép, egy helyszín, egy sztori - Legyen Ön is a fotósunk!

JETfly  |  2008. 08. 04., 21:44

Minden képnek van valami története, vagy az ábrázolt téma, vagy a helyszín különlegessége, talán a készítés körülményei, esetleg egy kapcsolódó érdekesebb sztori miatt tudunk róla mesélni, ha baráti társaságban bemutatjuk művünket. Nyitó cikkünkkel egy új, reményeink szerint közkedvelté váló sorozatot szeretnénk elindítani, mely interaktív módon nyitva áll minden Kedves Olvasónk előtt. Hogy miként? Erre is választ adunk jelen írásunkban.

Az „Öreg Sas portréja” – Duxford

A hidegháború idején mind az Egyesült Államok, mind a Szovjetunió hatalmas haderőt állomásoztatott Európa szívében, a „vasfüggöny” mindkét oldalán. Mai szemmel már talán kicsit hihetetlennek is tünhet, hogy több tucat repülőezred várta mindkét oldalon a bevetési parancsot, miközben egy megszállt ország valamelyik bázisán állomásoztak, távol hazájuktól. Így kerültek amerikai F-15 Eagle vadászgépek is Németországba, pontosabban az akkori NSZK-ba, konkrétan Bitburgba, méghozzá 1977-ben. Aztán a történelem szele (szerencsére) elsöpörte a hidegháborús szembenállást és vele együtt a sok-sok repülőezredet is (sajnos). A szovjet csapatok kivonása után – méltó ellenfél híján - az F-15-ösök egy része is elköltözött Európából, jelenleg már csak a nagy-britanniai Lakenheath-ben állomásoznak E és C/D változatú Sasok. A kor mementójaként a duxfordi repülőmúzeum „amerikai hangárja” előtt láthatunk egy öreg F-15A vadászgépet (36-0020), függőleges vezérsíkján az egykori bitburgi bázisra utaló BT jelzéssel. A gép hosszú és változatos pályafutása végén 2001-ben került az Imperial War Museum tulajdonába, azóta a duxfordi kollekciót gazdagítja.

Az „Öreg Sas portréja” címü felvétel 2008-ban készült Duxfordban, ezen a varázslatos angliai repülőtéren, ahol tényleg megelevenedik a történelem. Az egykor büszke gépmadár ma már a földön állva idézi az egykor dicső múltat, utolsó mohikánként emlékeztet egy olyan bázis olyan alakulatára, mely napjainkban már csak az emlékeinkben létezik.

A képre kattintva a felvétel nagyobb méretben is letölthető

Sztorizzon Ön is!

A JETfly szerkesztői várják a hasonló, polgári vagy katonai repülőeszközöket ábrázoló felvételeket és rövid kis történeteket, érdekességeket, melyek a kép készítése kapcsán megfogalmazódtak Önökben. Csak és kizárólag saját készítésü felvételeket lehet beküldeni e-mailben a temesvarip@jetfly.hu címre.

A JPG formátumú képek hosszabbik oldala pontosan 1024 pixel szélességü legyen, a kapcsolódó írás hossza pedig ne haladja meg az 1500 karaktert.

A beküldött anyagokat átnézzük, és kizárólag akkor közöljük le, ha mind a kép, mind a szöveg elér egy általunk kívánatosnak tartott színvonalat és megfelel a kiírás követelményeinek. A képek és az írások szürésének jogát fenntartjuk.

Kérjük az e-mailben megadni a szerző következő adatait:

- név,

- postacím,

- telefonszám,

illetve a beküldött kép és írás internetes közléséhez való hozzájáruló nyilatkozat

Legyen Ön is a fotósunk! 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.