2017. 09. 25. hétfő
Eufrozina, Kende
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bemutatót repült az új orosz vadászgép, a Szu-35-ös

JETfly  |  2008. 07. 07., 22:44

2008 július 7-én Szergej Bogdannal a fedélzetén végrehajtotta első nyilvános bemutatórepülését a 901-es oldalszámú Szu-35BM. A gép ezen a napon repülte a 21. és 22. felszállását, amit a teljes Szuhoj-vezérkaron és az orosz légierő vezérkari főnökén kívül megszemlélt több külföldi magas beosztású katonatiszt is, főképp Venezuelából és Kínából, tehát a gép potenciális vevőköréből.

A nyilvánosan elérhető videók és képek alapján látható, hogy a nagy tapasztalatú repülőgépvezető nem bízott semmit a véletlenre és a kiváló tolóerővektoros kormányvezérlőrendszer ellenére a saját, a Szu-27SzK-val ismerős (2005 Párizs, Moszkva) kürjét repülte le. A jeles alkalomra tekinettel a gép fúvócsövét kitakarították, de az is lehet, hogy vadonat új hajtómüveket kapott, minden esetre elmondható, hogy hála a többek közt új fejlesztésü tüzelőtérnek, a gép még annyira sem füstöl, mint a korábbi Szu-27-esek.

A pilot.strizhi.info-n közzétett fotókon még felfedezhető, hogy az első bemutatkozás óta történtek változások a sárkányon is. Érdekes (és némiképp furcsa újdonság a gép törzshátsórészén, a függőleges vezérsíkok között megjelent vastag pánt, amely célja egyelőre ismeretlen.De az látszik, hogy eléggé barkácsmunkának hat a kivitelezése, bár az is elképzelhető, hogy a törzs lejtése okán az a hely már áramlástani szempontból nincs veszélyes helyen.

Mindenesetre elmondható, hogy a gép hangja impozáns, dörgős és bár a videókon ez nem feltétlen úgy jön át, ahogy a valóságban, de feltételezhető, hogy a FADEC rendszer és a megnövekedett levegőátfutásnak hála kövérebb forszázs (85kN-ról 145kN-ra ugrik a teljesítmény szemben a régebbi 76/125kN értekkel) nem csak teljesítményben, hanem a hangerőben is jelentkezik, pedig a régi Zsuravlik sem volt épp hajszárító...

A Szu-35 típus a légifölény kivívása mellett egyaránt alkalmas földi és tengerfelszíni célok megsemmisítésére bármilyen időjárási viszonyok között, a nap bármely szakában. Az új fejlesztésü repülőgép repülő-müszaki jellemzőit figyelembe véve közelít az ötödik generációs repülőgépek jellemzőihez.

A Szu-35 sorozatgyártásának kezdetét az orosz fejlesztők, valamint a külföldi megrendelők 2010-2011-ben tervezik. A Szuhoj cég vezérigazgatójának elmondása alapján a típusra már több megrendelés érkezett latin-amerikai országokból, Dél-kelet Ázsiából, valamint a Közel-Kelet több országából. (forrás: lenta.ru)

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.