2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Búcsúznak a spanyol felderítő Phantomok

JETfly  |  2002. 10. 30., 14:23

2002. október 18. szomorú dátum a Phantom II kedvelőinek. Ezen a napon állították le a spanyolországi RF-4-esek repülését véglegesen.

A torrejóni légibázison, ahol ezek a gépek állomásoztak megható ceremóniával búcsúztak a repülőktől. A megemlékezésen részvett más Phantom üzemeltető ország, Görögország, Németország, képviselője, két német Tornado és az F-4-es „kis öccse” a 12. ezred EF-18 Hornet gépe.1978-ban a Peace Alfa II program keretében négy RF-4C felderítő Phantomot vásárolt Spanyolország, a CR.12-41 és -44 közötti széria számokat kapták. Ugyanekkor még négy F-4C vadászgéppel is gazdagodott a Spanyol Légierő, amelyeket C.12-37 és -40 közötti szériaszámmal láttak el. Mind a nyolc gépet a USAF, az Amerikai Légierő használta előtte.

1989-ben újabb nyolc RF-4C kaptak a spanyolok. A gépek tízévi szolgálat után nagyjavításon estek át, majd a Kentacky ANG ( nemzeti gárda légiereje) adta át a 12. ezredhez tartozó 123. századnak Torrejonban. Ezek a felderítő Phantomok különböznek az először érkezettekhez képest. Az újabb repülőket új rádióval, új radarral, új VOR/ILS egységgel, terepkövető radarral, ECM rendszerrel, légi utántölthető lehetőséggel és KS-86 kamerával szerelték fel. A hajtómüveket a füstmentes J79-GE-15E típusúra cserélték. Ezek a gépek a CR.12-45-től –52-ig kapták a sorozat számúkat. Az első szállítmányból származó CR.12-42 számú gépet megtartották. A még megtartottak hat gépet az eredeti kötelékből(C12-09,-10,-14,-19,-37 és -20) amiken javításokat végeztek a fegyverzeten és a célzó rendszeren. A maradékot 1990-ben véglegesen kivonták a használatból.

További hat ex-USAF RF-4C-t (EdA CR12-53-tól –58-ig ) 1995 októberében továbbították, majd kicserélték az EdA-s első kötelék RF-4C típusokra. Ezek a típusokat már fölszerelték gyors digitális UHF/VHF rádiókommunikációs rendszerrel, Itek AN/ARL-46 típusú radar veszély jelző rendszerrel, AN/ALE-40 radar és infra csapdával és lehetővé tették négy AIM-9L Sidewinder alkalmazását és indítását. Később 1996-ban ismételten felújították a gépeket APQ-99-es terep követő radarral, Texas Instruments AN/APQ-172-es radarral és az izraeli gyártású beépített légi utántöltő rendszerrel(habár néhány példányon még mindig az eredeti USAF légi utántöltőt használják még mindig).

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.