2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 395 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Amerikai légi egységek- A 171. Légi Utántöltő Ezred

JETfly  |  2002. 10. 30., 12:19

A 171th Air Refueling Wing ( a 171. Légi Utántöltő Ezred) 1947. január 17-én kezdte működését a Pennsylvania Air National Guard (a pennsylvániai nemzeti gárda), harrisburgi repülőtéren.

Mikor az 53. Fighter Wing-et (repülő ezredet) megszervezték a Greater Pittsburg Airporton, Coraopolisban állomásozó 112. Fighter Group 1949. április 22-én kapta meg a szövetségi elismerést azután jelölték ki az 53. Fighter Winghez. A 112. Fighter Group ekkor a 146th és a147th Fighter Squadronból (repülő század) állt.

Az 53. repülő ezred 1950. november 1.-én a 112. repülő ezredre keresztelték át, majd további névváltozás következett 1952. november 30-án. Az új egység név 112. Fighter Bomber Wing. A feladatok és a repülőgépek cseréjével a 112. Fighter Interceptor Wing (elfogóvadász ezred) nevet kapták 1955. július 1.-én. A légierő főparancsnoksága 1956. október 1.-én az egységet a harrisburgi State Airportról a Greater Pittsburg Airportra helyezte át.

1958. május 1.-én az egység a 112nd Air Defense Wing nevet kapta. A 147. Fighter Interceptor Squadront bevonták az ezred szervezetébe a 147th Aeromedical Transport Squadron néven 1961. május 1.-én. A századot C-119J „Flying Boxcar” típusú repülőgépekkel szerelték fel. 1963-ban a „Super Constellation” néven becézett négy légcsavarral hajtott C-121G repülők álltak a századnál szolgálatban. A század továbbra is végrehajtotta a ráosztott harci- szállítási feladatokat otthon és külföldön.

1964. február 16.-án a 171. Air Transport Groupot Greater Pittsburgh Airportra helyezték át. 1966 októberében a tervek szerint 171. ATG-t megszüntetik. Peter R. Phillipy tábornok, a 171st Military Airlift Wing parancsnoka és más katonai tanácsadók egy év halasztást kértek.1968. február 19-én a 171. Air Transport Groupot 171. Aeromedical Airlift Group néven átszervezték és a 375th Aeromedical Airlift Winghez rendelték, mely Scott Air Force bázison állomásozott Illinoisban.

1968. május 13.-án a 171-eseket hívták, hogy végezzék kiegészítő légiszállítási feladatukat, a 375. Ezrednél. Ők szállították a betegeket, a súlyos sérülteket összegyüjtő bázisokról a kezeléseket végző kórházakba. A 171-esek Pittsburgben állomásoztak. 1968. december 12-én kapták meg a parancsot, a vietnámi háborúban való részvételről. Az egység a National Guard (Nemzeti Gárda) kötelékébe került és sebesült szállítási feladatokat láttak el az amerikai kontinensen és külföldön.

Alkalmazkodtak a Department of Defense(Védelmi Minisztérium) új politikájához, a Nemzeti Gárda nagyobb szerepet játszott volna az amerikai katonai erőkben. Ennek hatására kiterjedt újjászervezés és átrendeződést hajtottak végre a Nemzeti Gárda rendszerében. Ezek eredménye képen 1972. október 4-én a 171st Aeromedical Air Wing megkapta mai a 171st Air Refueling Wing elnevezését. A meg növekedett parancsnokság, a Tactical Air Command (TAC) átadta az egységet a Military Airlift Command (MAC) vezetésének.

1976. július 1.-én az ezredet étveszi a TAC-tól a Strategic Air Command (SAC) és egy évvel később 1977 júliusában megkezdődik az átképzés a KC-135A típusú négy hajtómüves repülőgép üzemeltetésére.

1977. július 1.-én a 171-eseket kitüntetik a vietnámi köztársaság bátorsági keresztjével a vietnámi háborúban tanúsított áldozatos munkájuk megbecsüléséért. A 171-esek többször megkapták a SAC Unit Awards (kiváló csapat) díját, 1977. július 15.-én, 1984. június 30.-án és 1991. szeptember 21.-én.1983-ban és 1985-ben az egység képviselői az első és harmadik díjat hozták el a tekintélyes AirTattoo versenyen

Az ezred repülői és tagjai többször is részt vettek a Red Flag gyakorlatokon a nellisi légibázison. Az ezred tagjai önkéntesen szolgáltak Szaúd-Arábiában, ahol aktívan vettek részt az Operation Desert Shield hadmüveleteiben. Ezek a müveletek teljesítették a szövetségesek teljes jelenlétét a térségben 1990 december és 1991 május között. Ez idő alatt az ezred gépei több mint 3000 szövetséges repülőt tankoltak meg a levegőben. Munkájuk hatásosságára jellemző, hogy a Operation Desert Storm hadmüvelet alatt 100%-os teljesítményt nyújtottak. Az 556 harci bevetésen 4.6 millió gallon üzemanyagot tankoltak a szövetségesek gépeibe.

1991 és 1992-ben a 112. TActical Fighter Group átmenetileg 112. Air Refuelin Group néven a 171. Air Refueling Wing részeként müködik. 1992. június 1.-én megszünik a Strategic Air Command és a 171. Air Refueling Wing az Air Mobility Command (AMC) parancsnokság alá rendelték.

1993. október 1.-én a 112. ARG megszüntették a repülő század 147. néven újra szervezték. A 171 ARW húsz gépével a környék legnagyobb utántöltő egységének számít. Első alkalommal 1961-ben müködött együtt a 146. és 147. század.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 18., 16:21
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
2024. 03. 12., 13:39
A Pilatus svájci repülőgépgyártó a közelmúltban jelentette be, hogy a PC-21 típusú kiképző repülőgépekből álló globális flottája elérte és meghaladta az 500 000 repült órás történelmi mérföldkövet.
2024. 03. 06., 11:10
Ritka eset, amikor egy repülőgép-típus beszerzése világpolitikai jelentőségű alkudozások központi témája lesz. Márpedig pont ennek lehettünk szemtanúi, lassan több, mint egy esztendeje. A török taktika bevált, Svédország NATO-tagságának támogatásáért cserébe 23 milliárd dollárért 40 F-16V Block 70 Viper megvásárlására, és 79 Falcon felújítására kapnak lehetőséget.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 25., 11:58
A magyar és a svéd kormány korszakos megállapodást kötött, ugyanis a már meglévő vadászgépek mellé négy új JAS-39 típusú vadászbombázóval bővül hazánk repülőgépflottája.
2024. 03. 25., 10:41
2024. 03. 22., 09:25
A máltai Universal Air március 26-ától hetente kétszer indít légijáratokat Pécs-Pogány reptérről a Málta–Pécs–München útvonalon.
2024. 03. 20., 09:21
A nyolcvanas évek második felében, a Tomcat üzemeltetés csúcspontján, az amerikai haditengerészet 22 elsővonalbeli (repülőgép-hordozós) százada repülte az F-14-est, megosztva a csendes-óceáni és az atlanti-óceáni flotta hordozói között.

  Legfrissebbek most

2022. október 28-án került sor Dani Zoltán székely származású nyugalmazott ezredes nagykanizsai előadására a Halis István Városi Könyvtárban. Az F-117-es lelövésének 25. jubileuma alkalmából idézzük most fel a prezentáció anyagát!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin