2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Továbbra is szükség van a B–52-es bombázókra

JETfly  |  2008. 03. 19., 19:17

Az amerikai légierő továbbra is ragaszkodik legalább 76 darab B–52-es bombázóhoz, annak ellenére, hogy a kongresszus 56 darabra kívánja csökkenteni a flotta létszámát. A stratégiai bombázók még mindig az elrettentés és a megelőző csapás hatékony eszközei, ráadásul a GPS-vezérelésű bombák alkalmazásával a B–52-esek bizonyultak a legköltséghatékonyabb módszernek a szárazföldi csapatok támogatásában.

Az elmúlt 50 évben a légierő 6 nehézbombázó-típust (a B–52-est 1955-ben, a B–58-ast 1960-ban, az FB–111-est 1969-ben, az XB–70-est az 1960-as években, a B–1-est 1985-ben és a B–2-est 1992-ben) fejlesztetett ki. Mindegyik bombázót elsősorban nukleáris fegyverek (bombák és rakéták) szállítására tervezték, de az évek során bebizonyosodott, hogy nemcsak ezek szállítására, hanem hagyományos bombák bevetésére is kiválóan és pontosan alkalmasak.

A B–52-esek átlagban 16 000 repült órával rendelkeznek, a légierő reményei szerint pedig probléma nélkül elérhetik a 28 000 órát. A B–1-est és a B–2-est eredetileg a B–52-es utódjának szánták, de a hidegháború befejeződése után a B–52-esek teljes körü helyettesítése szükségtelenné vált. A B–1-es és B–2-es bombázók napjainkban ugyanolyan fegyverekkel vannak felszerelve, mint a B–52-esek.

Az utód, a B–1B

Összesen 774 darab B–52-es készült el, de napjainkban már csak 94 darab van bevethető állapotban.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.