2017. 10. 23. hétfő
Gyöngyi
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mobilozás a fedélzeten

JETfly  |  2008. 02. 25., 07:58

Az Air France és az OnAir a világon elsőként bevezette a francia légitársaság nemzetközi járatain az in-flight mobiltelefon-szolgáltatást. Az Air France a világ első olyan légitársasága, amely in-flight mobiltelefon-szolgáltatást biztosít nemzetközi járatain. Mostantól a Mobile OnAir rendszernek köszönhetően az európai vonalakon közlekedő egyik Airbus A318-as típusú repülőgépen utazók SMS- és MMS-üzeneteket küldhetnek és fogadhatnak, illetve e-maileket küldhetnek minden olyan telefonon keresztül, amely internet-hozzáféréssel rendelkezik.

Az utasok kényelmét biztosító új szolgáltatás próbaüzemének második felében telefonhívások kezdeményezésére és fogadására is lehetőség nyílik.

A mobiltelefon-szolgáltatással rendelkező, 123 férőhelyes Airbus A318-ason utazók a szolgáltatással kapcsolatos további információkhoz az ülések zsebében található szórólapokból, illetve a személyzeti bejelentésből juthatnak. Az utasok egy húsz pontból álló kérdőív kitöltésével véleményezhetik az új szolgáltatást.

A hat hónapos próbaidőszak végén, az utasok véleményeinek és megjegyzéseinek kielemzését követően az Air France eldönti, hogy bevezesse-e a szolgáltatást az összes járatán.„Minden lehetőséget megragadunk, hogy elérhetővé tegyük a legújabb technológiai újításokat, nem feledkezve meg arról, hogy cégünk legfontosabb célja az utasok kényelmének és jó közérzetének biztosítása” – jelentette ki Patrick Roux, az Air France marketingrészlegének alelnöke.

Benoit Debains, az OnAir vezérigazgatója a következőt nyilatkozta: „Örömünkre szolgál, hogy az Air France az első olyan légitársaság, amely nemzetközi járatain kipróbálja a Mobile OnAir onboard mobiltelefon-rendszert. Ez jelentős lépésnek tekinthető az in-flight szolgáltatások új generációjának bevezetése szempontjából, és biztosak vagyunk abban, hogy a rendszer kísérleti alkalmazása meghatározó szerepet fog játszani a repülőgépen nyújtott jövőbeni kommunikációs szolgáltatások terén.”

Az Európai Légiközlekedés Biztonsági Szervezet (European Aviation Safety Authority, EASA) által hitelesített Mobile OnAir onboard mobiltelefon-rendszer nem zavarja az Airbus A318-as rádiónavigációs eszközeit. Használata kizárólag akkor engedélyezett, amikor a repülőgép eléri az utazómagasságot, és a „Kapcsolja ki telefonját” jelzés kialszik. A rendszer 3000 méteres (10 000 láb) magasságban aktiválódik. Az OnAir szerződésben áll több mobilszolgáltatóval, többek között a három legnagyobb francia céggel, az Orange-zsal, a Bouygues Telecommal és az SFR-rel.De hogyan müködik ez a rendszer? A mobiltelefonok a repülőgépbe épített miniatür hálózati cellához kapcsolódnak.Az adatok és hívások egy modemen keresztül egy müholdra, onnan egy földi állomásra, majd pedig az utasok mobilszolgáltatójának hálózatára jutnak. A mobil mobiltelefon-hálózat tehát a repülőgép belsejében található. Az utasok mobiltelefonjai olyan minimális erősségü rádiójeleket bocsátanak ki, amelyek nem okoznak zavaró interferenciát a repülőgép elektronikájában, illetve a földi irányításban.

A telefonokat ugyanúgy kell használni, mint a földön. A repülőgép fedélzetéről történő hívás esetén egyszerüen tárcsázni kell a nemzetközi számformátumot (+), vagy pedig 00-t, majd az országkódot és végül a teljes hívószámot, persze az előtte esetleg található 0 nélkül. Az adatforgalom költségét az utas mobilszolgáltatója számlázza ki. A tarifák hasonlóak, mint a szokásos nemzetközi mobiltelefonálásoké.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-20 15:08:26
Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.
2017-10-16 16:19:45
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 20., 16:43
A SkyMaster öv visszatért a JETfly Webáruház kínálatába! A polgári repülőgépeken használatos biztonsági övekhez hasonló, a hétköznapi viseletet feldobó öv, mely ugyanazon heveder és csat felhasználásával készült.
2017. 10. 20., 15:21
Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki.
2017. 10. 20., 10:19
Az MSz-21-es első hosszabb repülése gond nélkül megtörtént. Zsukovszkij külön új hangárral fogadja a gépet. A negyedik példány kap orosz hajtóművet.
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.

  Legfrissebbek most

Az Egyesült Államok kormánya a napokban jóváhagyta Görögország azon kérését, miszerint az FMS program keretin belül F-16V verzióra modernizálná 123 darab Falconját. Az üzlet összértéke elérheti a 2,4 milliárd dollárt is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Mianmari Légierő a napokban átvette az első, nagyjavításon és modernizáción átesett Mi-24P típusú harci helikopterét. A most átadott példányt további 3 követi majd, melyeket már Mianmarban modernizálnak.