2017. 09. 23. szombat
Tekla
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Oroszország folytatja az An–70 szállítógép munkálatait

JETfly  |  2008. 02. 25., 12:47

Oroszország folytatja az Ukrajnával közös projekt munkálatait az An–70 típusú katonai-szállító repülőgép fejlesztését illetően. A munkák folytatására két év szünet után kerül sor. 2006 nyarán az orosz fél mondta fel az együttműködést, mivel akkor azt mondták, hogy az Orosz Légierőnek nincs szüksége a repülőgépre annak magas ára, valamint szállítási kapacitása miatt.

„Az orosz fél kinyilatkozta, hogy folytatja a munkát, így mi együtt fogunk dolgozni az An–70-es projekten. A döntésről orosz kollégám, Anatolij Szerdjukov személyesen tájékoztatott” – nyilatkozta az ukrán védelmi miniszter, Jurij Ehanurov.

Ehanurov véleménye szerint a munkálatok befejezéséhez közel 300 millió dollárra és 1,5 évre van szükség.

Két évvel ezelőtt Venezuela próbált segítő kezet nyújtani az Antonov cégnek azzal, hogy egy tucat An–70 típusú szállítógépet kívánt rendelni. Oroszország azonban akkor elutasította az ajánlatot.

Az An–70 típusú repülőgépet a C–130, illetve az A400M ellenfelének szánják. Bizonyos mutatókban jelenleg jobb értékeket mutat az orosz–ukrán fejlesztésü gép, mint ellenfelei. A C–130 teherbírása 20 tonna, az A400M típusé 37 tonna, míg az An–70 képes 47 tonnát a fedélzetére venni és azt akár 1350 km-es távolságba elrepíteni. Az An–70 típus hatalmas előnye – amelyben mindig is élen jártak az orosz típusok ‑, hogy burkolat nélküli és rövid fel- és leszállópályán is kiválóan alkalmazhatóak. Az An–70 fejlesztését végző orosz–ukrán vállalat arra számít, hogy a típusból nagy számban lesz képes eladni Indiába és Kínába.

Az An–70 fejlesztése 1984-ben kezdődött, amit a Szovjetunió 1991-es felbomlása szakított félbe. A törés ellenére az első repülésre még 1994-ben sor került, míg a másodikra csak három évvel később, 1997-ben. A költségvetés alacsony volta miatt a fejlesztés döcögött, amit tovább lassított az a tény, hogy az első prototípus a D–27 típusú hajtómü tervezési problémája miatt lezuhant.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.