2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egy magyar hölgy az Amerikai Haditengerészet bemutatókötelékének tagjai között

JETfly  |  2008. 02. 18., 12:05

Ahhoz, hogy megértsük, mit is takar a „Kék” álom, egy kicsit vissza kell térnünk a múltba. Egy fiatal lány – ma már hölgy – 1994-ben, 13 éves korában Magyarországról, egészen pontosan Dunaújvárosból az Egyesült Államokba érkezik. Ez a második nyári vakáció, amit itt tölt, elég ahhoz, hogy elhatározza, itt akar iskolába járni. Az akkori kislány álmaiban meg nem szerepelt az a bizonyos „Kék” álom.

Az egyszerüség kedvéért nevezzük a hölgyet Évának (Eva), akinek a vezetékneve is igen elterjedt Magyarországon: Takács (Takacs). A hölgy – akkor még fiatal lány – 1994-ben megérkezik az Államokba, és 2002-ben állampolgárságot kap. Édesanyja, testvére és két unokahúga Jacksonville-ben él, édesapja, mostohaanyja és mostohatestvére Detroitban él, míg egyik nagymamája egy Tampához kozeli kisvárosban lakik.

Éva 1999. szeptember 8-án vonult be az Amerikai Haditengerészet állományába, és az alapkiképzést már a „Recruit Training Command” tagjaként kapta meg. Az alapkiképzést követően Éva Pensacolában a Haditengerészet Repülőmüszaki Oktatási Központjában kezdte jetmechanikus-karrierjét, ahol kiváló eredménnyel végzett, és E3 (Airman) rendfokozatot kapott. Innen útja a VS-22 „Checkmates” századhoz vezetett, és négy hónappal később előléptették E4 (Petty Officer 3rd Class) rendfokozatba. A század tagjaként szolgált a USS Harry S. Truman repülőgép-hordozó fedélzetén, bevetéseken vett részt a Perzsa-öbölben és a Földközi-tengeren. A VS-22 század sikeres küldetése után, 2002 júliusában újra előléptették, immár E5 (Petty Officer 2nd Class) rendfokozatba.

2004-ben elvégezte a Basic Instructor Traininget (oktatói alapképzést), majd Jacksonville-ben a CNATTU (Center for Naval Aviation Technical Training Unit) állományába került. Jacksonville-ben 2005 novemberében előléptették E6 „Petty Officer First Class” rendfokozatba. Ennek előzményeként az év elején elnyerte a negyedév junior tengerésze címet, később a negyedév junior oktatója címet, majd pedig az év junior oktatója kitüntetést.

Éva és Kevin Davis őrnagy, aki 2007-ben egy bemutató során életét vesztette

Térjünk vissza a „Kék” álomra: mi is volt az, és hogyan vált valóra? Az álom 2005 nyarán kezdődött, amikor egy Jacksonville-ben megtartott repülőnap alkalmával repülhetett a „Fat Albert”-tel, a Blue Angels bemutatókötelék C–130 típusú szállító repülőgépével. A gép 1970-ben csatlakozott a kötelékhez, és az eltelt idő alatt több mint 140 000 mérföldet (224 000 km) repült. A gép több mint 40 fő kiszolgálószemélyzetet, felszerelést, cseralkatrészeket és kommunikációs berendezéseket szállít egy-egy légibemutató helyszínére.

2006 áprilisában Évának megadatott, hogy részt vegyen egy felvételi procedúrán, és annak sikeres teljesítése esetén csatlakozhasson a „Kék Angyalok” híres csapatához. A felvételi (elméleti és gyakorlati) három napon keresztül zajlott. Az eljárás hosszú és kemény volt, de a fiatal hölgy állta a sarat, minden „próbát” kiválóan teljesített.

Végül 2006. május 31-én kapta a nagy jelentőségü telefonhívást, mely szerint kiválasztották a Blue Angels gépészeti karbantartó csoportjába.

Eva Takacs, azaz Takács Éva 2006 decemberében csatlakozott az Amerikai Haditengerészet bemutatókötelékéhez, a Blue Angelshez, és az idén már második szezonját tölti a „Kék Angyalokkal”.

Köszönet Évának a cikk létrejöttéért, köszönet a „lektorálásért”.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-20 15:08:26
Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.
2017-10-16 16:19:45
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 20., 16:43
A SkyMaster öv visszatért a JETfly Webáruház kínálatába! A polgári repülőgépeken használatos biztonsági övekhez hasonló, a hétköznapi viseletet feldobó öv, mely ugyanazon heveder és csat felhasználásával készült.
2017. 10. 20., 15:21
Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki.
2017. 10. 20., 10:19
Az MSz-21-es első hosszabb repülése gond nélkül megtörtént. Zsukovszkij külön új hangárral fogadja a gépet. A negyedik példány kap orosz hajtóművet.
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.

  Legfrissebbek most

Az Egyesült Államok kormánya a napokban jóváhagyta Görögország azon kérését, miszerint az FMS program keretin belül F-16V verzióra modernizálná 123 darab Falconját. Az üzlet összértéke elérheti a 2,4 milliárd dollárt is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Mianmari Légierő a napokban átvette az első, nagyjavításon és modernizáción átesett Mi-24P típusú harci helikopterét. A most átadott példányt további 3 követi majd, melyeket már Mianmarban modernizálnak.