2017. 09. 25. hétfő
Eufrozina, Kende
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újra repülhetnek az F-15-ös harci gépek

JETfly  |  2007. 11. 22., 15:15

Mint arról a JETfly is beszámolt, november 2-án gyakorló repülés közben lezuhant egy amerikai F-15C Eagle vadászrepülőgép. A baleset okainak kiderítésére indított szakértői vizsgálat akkor azt feltételezte, hogy valamilyen strukturális probléma vagy anyagfáradási ok vezethetett a gép elvesztéséhez. Elővigyázatosságból ezért ideiglenesen felfüggesztették a korosodó F-15-ös flotta nagy részének repüléseit. A baleset körüli nyomozás már véget ért, az F-15-ösöket is alaposan átvizsgálták, és vállalva az esetleges kockázatot, újra bevethetőnek minősítették a típust. 

Mivel a közel 700, szolgálatban álló F-15-ös igen fontos a légierő számára, ezért nagyon gyors, de alapos átvizsgálásra volt szükség. Jelenleg a 224 darab F-15E Strike Eagle közül 219-et már biztonságosan repülhetőnek minősítettek, míg a 442 darab régebbi F-15A/B/C/D gépből 294-et engedtek újra használatba venni.

A müszaki személyzet éjjel-nappal dolgozott, hogy megtalálják azokat az anyagfáradási hibákat, melyek okozói lehettek a balesetnek, és potenciális veszélyforrást jelentenek. Ugyanakkor a légierő nem nélkülözhette sokáig a légvédelmi és csapásmérő feladatkörben egyaránt alkalmazott F-15-ös flottáját, így gyorsan kellett végezni a munkálatokkal. Végül november 21-én küldhette el John D. W. Corley tábornok azt az üzenetet a csapatoknak, hogy újra repülhetik a nagy teljesítményü típus átvizsgált példányait, melyeknél nem találtak jelentős strukturális problémákat. A légierő a harci bevetéseinek biztosítása miatt kénytelen némi kockázatot vállalni.

Az F-15-ösök már az 1970-es évek vége óta szolgálnak az amerikai légierő kötelékében. Az újabb gyártású, kétüléses vadászbombázó feladatkörü F-15E Strike Eagle gépek kivételével azonban a gépek zöme már 20-25 éves, így előfordulhatnak anyagfáradásos problémák is. Ráadásul szinte az összes fegyveres konfliktusban bevetették ezeket a gépeket Jugoszláviától Irakon át Afganisztánig, így intenzív terhelés érte őket. Jelenleg is számos alakulat állomásozik a hadmüveleti zónákban, nekik különösen fontos volt, hogy mihamarabb újra használatba vehessék a gépeket.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.