2017. 09. 20. szerda
Friderika
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Biztonságosnak ítélték az összecsukló futóműves Bombardier gépeket

JETfly  |  2007. 11. 09., 12:17

Egy október végén megtartott közös értekezlet keretein belül – ahol jelen voltak az EASA, a Transport Canada, a Bombardier, valamint az alkatrészgyártó Goodrich képviselői – tárgyalták meg a Scandinavian Airlines Dash 8 Q400 turbólégcsavaros repülőgép meghibásodásának részleteit. Az incidens alapos kivizsgálása után arra a megállapításra jutottak, hogy a balesetet nem a repülőgép jobb futóművének alapvető konstrukciós hibája okozta, hanem csavarrozsdásodás és gumigyűrű-meglazulás...

Az EASA azért számított a fent említett társaságok képviselőinek részvételére – továbbá Dánia, Svédország és Norvégia érintett társaságainak jelenlétére –, hogy megtárgyalják a skandináv államok Q400-asra vonatkozó korlátozó határozatát. Az EASA biztos abban, hogy az érintett társaságok újraértelmezik a szóban forgó típus repülésre való alkalmasságának részleteit.

 

A Q400-at érintő tárgyalásra azért került sor, mivel kevesebb mint két hónap leforgása alatt három hasonló eset is történt, mindegyik esetben a SAS Q400 jobb futómüve hibásodott meg, aminek következményeként kényszerleszállást hajtottak végre a pilóták. A dán kormány vizsgálata alapján az első két esetben – szeptember 9-én Aalborgban (Dánia), három nappal később pedig Vilniusban (Litvánia) – a futómüvek megrozsdásodott csavarjai okozták a problémát.

 

A harmadik eset október 27-én történt, amiről az első jelentések azt vázolták fel, hogy ez esetben a problémát egy meglazult gumigyürü okozta, ami aztán beszorult, és akadályozta a futómü megfelelő müködését. Az értekezleten megerősítették, hogy az október 27-i eset nem kapcsolódik szorosan az előző két incidenshez.

 

Patrick Goudou, az EASA vezérigazgatója üdvözölte azt a szintü összefogást, amit az értekezleten látott. A történtek ellenére sem valószínü azonban, hogy megváltozik a Q400 megítélése, ugyanis a légitársaság jelenleg 27 db repülőgépből álló flottájának egyetlen tagja sem repül...

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.