2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tovább repülnek az A-10-es tankvadászok

JETfly  |  2007. 07. 05., 19:13

Az USA légiereje gépenként 8 millió dollárt költ 252 darab A-10 csatarepülőgép karbantartására és modernizálására. Ennek keretében nem csupán a sárkányszerkezetet újítják fel, hanem modern avionikát is beépítenek, így a csak „varacskos disznóként\" emlegetett gépek feltehetőleg további húsz évig maradhatnak szolgálatban. Ez könnyen akár azt is jelentheti, hogy az A-10 az Egyesült Államok utolsó olyan földi csapásmérésre fejlesztett gépe, amelyet még hús-vér pilóta repül.

Az A-10 Irakban több bevetést hajtott végre, mint bármely más amerikai repülőgép. Éppen ez az oka, hogy az USAF egyre kevésbé rajong az A-10 gépekért. Amióta ugyanis hadrendbe állt a típus, leginkább ennek a gépnek veszik hasznát, ha háború robban ki. Az A-10 szereplése az első Öböl-háborúban (1991) pedig minden várakozást felülmúlt. Az 1970-es években kifejlesztett repülőgépet 2005-re tervezték kivonni, ám a meggyőző teljesítménynek köszönhetően a gép „duplázhat". Ennek tükrében értelemszerüen nem könnyü több tíz- és néhány százmilliós gépek beszerzésének költségeit lenyomni a kongresszus költségvetési bizottságának torkán.

Az A-10 névjegye: a GAU-8 30 mm-es gépágyú

A karbantartás zömét az A-10 gépek szárnyának részleges cseréje teszi ki. Az avionika modernizálása keretében a típus új célzó- és navigációs konténert, új rádió- és navigációs rendszereket, továbbá fejlettebb védelmi (elektronikai hadviselést is beleértve) rendszereket kap, így az A-10 GPS vezérlésü bombákat is képes lesz célba juttatni. A kívánságlistán szerepeltek az új hajtómüvek is, ám ez a megoldás túl drágának bizonyult.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.