2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lockheed Martin Co. új "Telemaintenance" rendszere

JETfly  |  2002. 09. 22., 15:55

A Lockheed Martin Aeronautics Co. – a Lockheed Martin vállalatcsoport tagja [NYSE: LMT] – szeptember 5-én Forth Worth-ben (Texas) egy 2 órás repülés során mutatta be új „távoli műszaki támogató és karbantartó” (Telemaintenance) koncepcióját, melyhez egy a Honeywell cég által biztosított kereskedelmi alapú irídium műholdas kommunikációs rendszerrel felszerelt F-16 vadászgépet használtak.

A prezentáció célja az volt hogy bemutassák, hogyan csökkenthető a karbantartási ciklus, mely már magában gyorsabb és precízebb ismételt feladatra történő felkészítést biztosíthat, növelve ezáltal a lehetséges küldetések arányát.

A bemutató alatt mesterséges úton műszaki hibákat vittek be egy repülőgép hibajelentő rendszerébe, mely képes a legtöbb berendezés hibáit kártya vagy modul szintre izolálni, az információt tárolni és jelenteni azt a pilóta számára. A fellépő hibák földetérést követő letöltése helyett és a pilóta jelzését megelőzően a müszaki problémák már jó előre kötegelt adatátvitellel kerülnek elküldésre mialatt a gép még a levegőben, távol a bázistól tartózkodik.

A standard repülőgépek VHF/UHF rádióinak képessége csupán a látótávolságig terjed, mely tekintettel a föld görbületére, használatukat néhány száz mérföld távolságra korlátozza nagy magasságból. Ezzel ellentétben a müholdas kommunikáció határtalan átvitelt biztosít.

„Ezt a képességet igazán tudnánk használni”, nyilatkozta az USAF hivatalos képviselője, aki részt vett a bemutatón. „Ha az Opeartion Eduring Freedom küldetések során, melyeket a múlt év során Afganisztán felett F-16 –os gépekkel repültünk, tudtuk volna mikor és milyen problémák léptek fel, tevékenyek lehettünk volna a földön, és nem kellett volna a gépek visszatérésére várni. A teljesítőképesség nagyon fontos, amikor csupán korlátozott számú személyzet áll rendelkezésre a hosszan tartó, folyamatos harci bevetések során.”

Amikor az információ a bázisra érkezik a felkészülési/karbantartási ciklus máris megkezdődhet. A müszaki mérnökök megrendelhetik a szükséges alkatrészeket, azonosíthatják a vonatkozó utasításokat, eszközöket, előkészíthetik a munkahelyet és egyéb kiszolgáló berendezéseket valamint kijelölhetik a szerelőket. Ezt követően a mechanikusok átnézhetik ezen utasításokat, összeállíthatják a munka elvégzéséhez szükséges szerszámokat, berendezéseket, fogyó anyagokat és konzultálhatnak müszaki szakemberekkel, ha szükséges.

A rendszer képes továbbá a fogyó anyagok állapotának távoli jelentésére is, mint például az üzemanyag, fegyverek és defenzív zavaró/elhárító felszerelések. Ezek a repülőgép állapotára vonatkozó információkkal együtt segítik a hadmüveleti és müszaki tervezők munkáját, hogy kellő időben eldönthessék a gép rendelkezésre áll-e a következő indítási ciklusra és milyen készletek utántöltése szükséges.

Harci körülmények között ezáltal a pilóta általánosságban kihagyhatja majd a kiszolgálók tájékoztatását és egyenesen hírszerzési és hadmüveleti jelentést tehet. Ez felgyorsítja a hírszerzési müveleteket is.

„Valós idejü visszajelzés a müszaki szakemberek számára tökéletesítheti a problémamegoldást , ezáltal csökkentve a moduláris egységek szükségtelen cseréjét és lerövidívte a javítási időt” mondta Troy Miklos a „telemaintenance” project vezető mérnöke.

A „telemaintenance” koncepció, mely része a cég által indított „Warfighter and Logistics Information” elnevezésü független kutató és fejlesztő tevékenységnek, csak egyike a „rendszerközpontú hadviselés” témakörben folytatott jó néhány tanulmánynak.

A Fort Worth, Texas-i székhelyü Lockheed Martin Aeronautics Co, vezető helyet foglal el korszerü repülőgépek és azzal kapcsolatos technológiák tervezésben, fejlesztésben, rendszer integrációjában és gyártásában egyaránt. Megrendelőihez tartoznak az Egyesült Államok katonai védelmi egységei, és a szövetséges országok a világ minden táján. Termékeik az F-16, F/A-22, F-35 JSF, F-117, T-50, C-5, C-130, C-130J, P-3, S-3 és U-2

A Lockheed Martin Corp. világszerte megközelítőleg 125.000 embert alkalmaz, 2001-es értékesítése 24 billió USD volt.

Fotók: Lockheed Martin Corp.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-20 15:08:26
Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.
2017-10-16 16:19:45
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 20., 16:43
A SkyMaster öv visszatért a JETfly Webáruház kínálatába! A polgári repülőgépeken használatos biztonsági övekhez hasonló, a hétköznapi viseletet feldobó öv, mely ugyanazon heveder és csat felhasználásával készült.
2017. 10. 20., 15:21
Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki.
2017. 10. 20., 10:19
Az MSz-21-es első hosszabb repülése gond nélkül megtörtént. Zsukovszkij külön új hangárral fogadja a gépet. A negyedik példány kap orosz hajtóművet.
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.

  Legfrissebbek most

Az Egyesült Államok kormánya a napokban jóváhagyta Görögország azon kérését, miszerint az FMS program keretin belül F-16V verzióra modernizálná 123 darab Falconját. Az üzlet összértéke elérheti a 2,4 milliárd dollárt is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Mianmari Légierő a napokban átvette az első, nagyjavításon és modernizáción átesett Mi-24P típusú harci helikopterét. A most átadott példányt további 3 követi majd, melyeket már Mianmarban modernizálnak.