2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megalakult az Európai Légi Szállítási Parancsnokság

JETfly  |  2007. 05. 31., 09:13

Azzal, hogy európai országok egyre gyakrabban vállalnak el békefenntartói és humanitárius feladatokat, s mindezt ráadásul Európán kívül, komoly gondok adódtak a nagy távolságú szállítási kapacitást illetően. Az egyik lehetséges megoldás a társulás, azaz hogy a részt vevő országok egymás szállítógépeit kölcsönösen igénybe vehetik. A NATO rendelkezik ilyen megoldással, ám az igényeket bérelt An-124 gépekkel elégítik ki, aminek sok parancsnok különösebben nem örül.

A NATO-ban számos terv létezik az An-124 kiváltására. Egyebek mellett – elsősorban amerikai nyomásra, ugyanis így egy-két évig meg lehetett volna hosszabbítani a C-17-es gyártósor termelését – tervezték három C-17 beszerzését is. Ez azonban rontja a még mindig készülőfélben lévő európai szállítógép esélyeit, így a biztosnak tünő C-17-beszerzés során még lehetnek meglepetések.

 

A400M – így néz ki, ha majd repülni is tud már (CGI)

Az öreg kontinens elmaradása a nagy távolságokat áthidalni képes szállítási kapacitás terén a hidegháború időszakára vezethető vissza. Akkor ugyanis az elképzelések szerint a Szovjetunió/NATO (mindenki helyettesítse be a neki tetsző verziót) „házhoz" hozta volna a háborút, azaz csupán regionális léptékekben kellett gondolkodni és tervezni. A világ megváltozott, ám az európai válasz, az A400M még legalább kétévnyi távolságra van.Ugyanakkor örömteli tény, hogy egyes európai nemzetek nemcsak felismerték a hiányosságokat, hanem cselekednek is. Az egyik talán leglényegesebb lépés az Európai Légi Szállítási Parancsnokság, az EATC (European Air Transport Command) megalakulása. Az alapító országok, Belgium, Franciaország, Hollandia és Németország szállítási kapacitásának jelentős részét ajánlotta fel a parancsnokságnak, így a C-160 és C-130 gépek a jövőben feltehetőleg még többet fognak repülni, s valószínüleg gazdaságosabban is üzemelnek majd. Ha a négy alapító ország által rendelt 117 A400M gép egy része is a parancsnokság alá kerül, akkor ezzel Európa közel kerül a szállítási kapacitás hiányának felszámolásához.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.