2017. 09. 24.
Gellért, Mercédesz
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Gyászol a Blue Angels – az F-18-as baleset háttere

JETfly  |  2007. 04. 24., 10:13

Szombaton közel százezer ember tekintete szegeződött a dél-karolinai Beaufort égboltjára, hogy a kétnapos rendezvény alatt repülés közben csodálja meg a legmodernebb repülőgépeket. A repülőnap minden bizonnyal legnívósabb bemutatóját az Amerikai Haditengerészet bemutatóköteléke, a Blue Angels tartotta. Minden rendben zajlott egészen a bemutató utolsó formációjáig, a Delta alakzat végrehajtásáig. A repülőtér légterét elhagyó hat repülőgép helyett csak öt gép tűnt fel a közönség szeme előtt, majd egy fekete füstoszlop jelezte, hogy nagy baj történt. A 6. számú gép lezuhant, pilótája életét vesztette – számoltak be a híradások.

24 óra elteltével hozták nyilvánosságra a katasztrófa során életét vesztő pilóta kilétét. Kevin Davis őrnagy utolsó fellépése volt Beaufortban, ma már az angyalokkal repül, de sajnos nem a Kék Angyalokkal.

Az első vizsgálatok, valamint szemtanúk elmondása alapján Kevin Davis őrnagy gépe három mérföldre a repülőtértől egy fenyőfa tetejét érte, valószínüleg ez okozta a katasztrófát. Szemtanúk is erről számoltak be, azonban a haditengerészet közölte, hogy a kivizsgálás három hetet is igénybe vehet, biztosat csak a vizsgálat lezárása után tudnak mondani.

A formáció további öt gépe probléma nélkül végrehajtotta a leszállást. Anthony Walley őrnagy, a Blue Angels pilótája elmondta, hogy Kevin Davis családja jelen volt a bemutatón, így saját szemükkel látták fiuk katasztrófáját.

A repülőgép szétszóródott roncsai nyolc embert sebesítettek meg a földön, azonban egyikük állapota sem életveszélyes. A környéken több lakóház is megrongálódott.

„The show must go on” – énekelte a Queen együttes. A szervezők is hasonló véleményen voltak, vasárnap újra levegőbe emelkedtek a repülőgépek, és megtartották a repülőnap második napját is, amelyen természetesen megemlékeztek az előző nap életét vesztő pilótáról. Egy hiányzója azonban volt a vasárnapi bemutatónak. A Blue Angels természetesen nem emelkedett levegőbe.

A Kevin Davis őrnagy által irányított No. 6

 

A kötelék hétfőn visszatért a floridai Pensacola légibázisra, és gyászolja egy pilótáját. A Pensacola légibázison Kevin J. Davis őrnagy parkolóhelye az emlékezés helyévé változott. Virágokkal és feliratokkal emlékeznek a 32 évesen elhunyt repülőgép-vezetőre.

Néhány idézet: „Mindig emlékezni fogunk a 6. számú pilótára.” „Isten áldja a lelkedet. Repülj magasan, Kék Angyal.”

A század a történtek után úgy határozott, hogy nem vesz részt a hétvégére tervezett bemutatón, Vidaliában.

Az utolsó végzetes Blue Angels-katasztrófa 1999-ben történt, amikor egy pilóta és egy technikus vesztette életét, Georgiában. A szombati katasztrófa volt a 26. szerencsétlenség a kötelék 60 éves történelmében.

Kevin Davis őrnagy a massachusettsi Pittsfieldben született, és itt végezte el a középiskolát. Érettségi után repülési főiskolára járt, 1996-ban diplomázott repülési tudományokból. A főiskola elvégzése után jelentkezett a Pensacolában található tisztképző iskolára, pilótanövendéknek. Kezdetben T-2 Buckeye és T-4 Skyhawk típusokon repült, majd 1999-ben megkapta az „aranyszárnyakat”, a pilótajelvényt.

Repült a 101 Fighter Squadron állományában F-14 Tomcat típuson, több bevetést hajtott végre a USS Dwight D. Eisenhower (CVN 69) és USS John F. Kennedy (CV 67) repülőgép-hordozók fedélzetéről. Részt vett afganisztáni bevetéseken, és ott volt az Arab-öbölben is.

2003-ban hajtotta végre az átképzést F/A-18 típusra. 2004 decemberében az Egyesült Államok TOPGUN iskolájában diplomázott.

Kevin Davis őrnagy 2005 szeptemberében csatlakozott a haditengerészet kötelékéhez, a Blue Angels állományába. Pályafutása során több mint 2500 órát repült, valamint több mint 200 leszállást hajtott végre repülőgép-hordozó fedélzetére.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.