2017. 09. 25. hétfő
Eufrozina, Kende
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Módosítják a Raptor-pilóták kiképzését

JETfly  |  2007. 04. 05., 20:12

A legújabb, együléses harci gépekhez már nem gyártanak kétüléses kiképző- és gyakorlóváltozatokat, a leendő pilóták az adott típus kezelését szimulátorban, majd pedig egyedül, külső instrukciók alapján az első felszállások alkalmával sajátítják el. Ez azonban kockázatos az olyan rendkívül drága harci gépek esetében, mint például az F-22A Raptor, ezért az amerikai légierő vezetése úgy döntött, módosítják a kiképzési programot. Ezentúl a kezdő pilótáknak előbb a lényegesen olcsóbb F-16 Fighting Falconnal kell repülniük, ezt követően ülhetnek csak be a Raptorba. 

Míg egy F-16-os „mindössze" 30-35 millió dollárba kerül, addig egy F-22-es közel 200 milliót kóstál. Így aztán könnyen érthető a US Air Force Kiképzési Parancsnokságának (Training Combat) a döntése, hogy az alapokat előbb az olcsóbb típuson sajátítsák el a kezdők. A Raptorra való kiképzés jelenleg három, jól elkülöníthető szimulátortréning-sorozatra bontható. Az elsőben a leendő F-22-es pilóta megtanulja a gépet vezetni, annak alapvető rendszereit üzemeltetni, gyakorlatilag a hajtómüindítástól a kiguruláson és a felszálláson át a repülésig, majd pedig a leszállásig és a rendszerek leállításáig. A második fázisban a fegyverrendszerek kezelése következik, míg a harmadik a vészelhagyási folyamatokat gyakoroltatja be. Az elmúlt évtizedekben szinte az összes jelentős harcigép-típusnak elkészítették a kiképző- és gyakorlóváltozatát is, napjainkra a mikroelektronika és a vizuális megjelenítés technológiája azonban olyan fejlettségi szintet ért el, hogy a szimulátorok szerepe felértékelődött. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy bizonyos esetekben nem elegendő csak a szimulátor, szükség van a valós repülésre is.

Április első napján a kaliforniai Point Muguban megrendezett légi bemutatón dinamikus bemutatót tartott az egyik F-22A Raptor. A tökéletes aerodinamikai kialakítás, a bődületes erejü hajtómüvek és a fejlett vezérlési rendszerek teszik lehetővé a típus számára a kiváló manőverezőképességet

Jelenleg a Tyndall légibázison települő 43. Vadászrepülő-század feladata a Raptor-pilóták kiképzése, akik ezt követően a Langley támaszpontra vagy Alaszkába kerülnek a már hadrendben álló alakulatokhoz. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.