2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2006 az orosz repülés fekete éve volt

JETfly  |  2007. 03. 28., 09:03

2006 negatív rekordot hozott Oroszországban, a repülőkatasztrófák során életüket vesztett személyek számát tekintve – áll az Államközi Repülési Bizottság nyilvánosságra hozott jelentésében. A bizottság adatai szerint Oroszországban 2006-ban 13 repülési eseményt regisztráltak, amelyek között repülőkatasztrófák is voltak, és amelyek során 318 ember vesztette életét. Összehasonlításképpen a megelőző évben 12 repülőesemény történt, melyek között hét katasztrófa volt, és „mindössze” 56 fő vesztette életét.

A bizottság jelentése szerint a repülőkatasztrófák nagy része az úgynevezett „emberi tényező” miatt következett be, azonban említést tesznek arról is, hogy az oroszországi repülésbiztonságot negatívan befolyásolta a hirtelen átmenet a kiöregedő hazai gépekről a külföldi repülőgépek alkalmazására. A repülőgéppark megújítása után a légi szállítással foglalkozó cégek időzavarba kerültek, és kevesebb időt tudtak fordítani a repülőgép-vezetők képzésére az új technikán. Az új személyzetek úgynevezett „egyszerüsített séma” alapján váltak kiképzettekké, amely végül két komoly repülőkatasztrófához vezetett.

A bizottság szakértőinek véleménye szerint a személyzet nem megfelelő kiképzettsége vezetett a Szibir Légitársaság A-310 típusú repülőgépének katasztrófájához az irkutszki repülőtéren, 2006. július 9-én. A repülőgép a leszállás végrehajtása közben „hosszúra” érkezett, leszaladt a felszállópályáról, beleszaladt a kerítésbe, és kigyulladt. A kivizsgálás során kiderült, hogy a leszállás utáni fékezés közben a gép parancsnoka „spontán és ellenőrzés nélkül” felszálló üzemmódba növelte az egyik hajtómü teljesítményét. Maguk a pilóták sem értették egészen az ütközésig, hogy miért nem lassul a repülőgép. A repülőgép fedélzetén tartózkodó 203 fő közül 125-en életüket vesztették.

A jelentés arra is rámutat, hogy nem csak a külföldi típusok személyzeteinek kiképzettségi szintje alacsony, hiszen a 2006. február 6-án lezuhant Tu-154-es katasztrófáját is a személyzet helytelen cselekedetei okozták. A repülőgép viharba került, és a pilóták „helyrehozhatatlan repülési hibát” vétettek, amelynek következtében a repülőgép dugóhúzóba esett, és lezuhant. A fedélzeten tartózkodó 170 fő életét vesztette.

A nem megfelelő kiképzettség mellett a bizottság további tényezőket is felsorol, amelyek negatívan befolyásolják Oroszországban a repülésbiztonságot. Említést tesznek több esetben a fel- és leszállópályák nem megfelelő állapotáról, az elégtelen fénytechnikai berendezésekről.

Ezen túlmenően a bizottság kiemeli azt a tényt, hogy a repülésbiztonság érdekében kidolgozott terveket nagyrészt nem hajtották végre, többek között elmaradtak a bekövetkezett repülőesemények, repülőkatasztrófák utáni kiértékelések is.

Mindazoknak, akik a repülést választják, egy „vigaszuk” marad: 2006-ban az oroszországi utakon 32 724 személy vesztette életét, és 283 365 személy szenvedett sérüléseket.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-20 15:08:26
Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.
2017-10-16 16:19:45
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 20., 16:43
A SkyMaster öv visszatért a JETfly Webáruház kínálatába! A polgári repülőgépeken használatos biztonsági övekhez hasonló, a hétköznapi viseletet feldobó öv, mely ugyanazon heveder és csat felhasználásával készült.
2017. 10. 20., 15:21
Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki.
2017. 10. 20., 10:19
Az MSz-21-es első hosszabb repülése gond nélkül megtörtént. Zsukovszkij külön új hangárral fogadja a gépet. A negyedik példány kap orosz hajtóművet.
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.

  Legfrissebbek most

Az Egyesült Államok kormánya a napokban jóváhagyta Görögország azon kérését, miszerint az FMS program keretin belül F-16V verzióra modernizálná 123 darab Falconját. Az üzlet összértéke elérheti a 2,4 milliárd dollárt is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Mianmari Légierő a napokban átvette az első, nagyjavításon és modernizáción átesett Mi-24P típusú harci helikopterét. A most átadott példányt további 3 követi majd, melyeket már Mianmarban modernizálnak.