2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Lesz-e két hajtómű az új többfeladatú vadászhoz?

JETfly  |  2007. 03. 01., 20:04

Még 2006 januárjában a Pentagon megpróbálta leállíttatni az F-35 Lightning II-be szánt másik hajtómű, az F136 fejlesztését, s legszívesebben töröltette volna a 2007-es költségvetésből. Az F136-ot a General Electric és a Rolls-Royce közösen fejleszti. Mint várható volt, a brit kormány a legfelső szinten tiltakozott. Nem várt segítség érkezett az Egyesült Államok Kongresszusából is, ahol sok képviselő nem támogatta az F-35 Pratt & Whitney F135 hajtóművel szerelt változatának bizonyos országokba való exportálását. Az F136 így megmenekült.

Ugyanakkor küszöbön áll a 2008-as költségvetés elfogadása, s az F136 hajtómüvet még csak meg sem említik benne. Az érv idén is ugyanaz, mint tavaly: az F135-tel állítólag olyan kicsi a kockázat, hogy felesleges kifejleszteni egy második hajtómüvet. Az illetékesek szerint összesen 1,8 milliárd dollár takarítható meg, ha törlik az F136 projektet. Komoly ellenérve azonban éppen az F-35 elődjének története. Az F-16-hoz ugyanis mind a Pratt & Whitney F100, mind a General Electric F110 hajtómüve rendelhető, ami összességében pozitívan értékelnek a típust üzemeltető országok. Arról nem is beszélve, hogy az F136 hajtómü kifejlesztésének leállítása a jövőben számos munkahely megszünéséhez vezethet, ezt pedig a képviselők és a szenátorok sem szeretik. Azaz valószínü, hogy a Pentagon F136-ot érintő törekvései idén is kudarcba fulladnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.