2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Veszélyben az Egyesült Államok Légiereje?

JETfly  |  2007. 02. 23., 20:12

Több mint 800 harci és kisegítő repülőeszköz (az Egyesült Államok Légierejének 14%-a) napjainkban földre van kényszerítve, mivel kirepülték a számukra előírt reszursz repülési időt. Ezenkívül a pénzügyi korlátozások nem teszik lehetővé a teljes és kellő időben végrehajtandó javításokat, időszakos munkálatokat a jelenleg még rendszerben álló repülőgépeken, helikoptereken, ami tovább csökkenti az egységek harckészültségi szintjét. Napjainkban az USAF állományában található harci és kisegítő repülőeszközök átlagéletkora meghaladja a 26 évet, ami a legalacsonyabb mutató az USAF történetében 1947 óta, amikor a légierő önálló fegyvernem lett.

Vannak azonban a légierőnek olyan kulcspozícióban lévő repülőeszközei, ahol ez a szám sokkal magasabb. A KC-135 típusú légi utántöltő repülőgépek nagy részét 48, míg a B-52 típusú bombázó repülőgépek egyes példányait 46 évvel ezelőtt építették.

David Edgington, az Amerikai Légierő képviselője elmondta, hogy évente kb. 60 darab új és felújított repülőgépet és helikoptert vásárol a légierő, ami azt jelenti, hogy 100 évre lenne szükség a repülőgéppark megújításához.

A közeljövőben a Pentagon három perspektivikus tervet kíván megvalósítani a repülőgéppark megújítása érdekében: KC-X a légi utántöltő gépek cseréjére, CSAR-X a kutató-mentő helikopterek cseréjére, míg a harmadik program még nem kapott elnevezést, a célja egy új generációs stratégiai bombázó repülőgép megalkotása. Ezen túl tervezik a frontrepülő repülőgéppark megújítását is a JSF program végrehajtása eredményeképpen.

KC-X

Szakértők véleménye szerint megengedhetetlen az a lassú tempó, ahogyan a programok haladnak, illetve az, hogy folyamatosan emelkednek a költségek. Amennyiben a tendencia tovább folytatódik, a közeljövőben radikálisan csökkenhet az USAF repülőgépparkja. A légierő elveszítheti nagy távolságú vadászrepülőgépeinek ¾ részét. A tervek szerint a 900 negyedik generációs F-15 Eagle helyett mindössze 183 F-22 típusú vadászrepülőgépet fognak rendszerbe állítani.

Összehasonlításképpen az Orosz Légierő repülőgépparkjának átlagéletkora 21-22 év. 2007-ben a tervek szerint 84 különböző típusú új és modernizált repülőgépet és helikoptert állítanak rendszerbe, ami 13 század átfegyverzését teszi lehetővé. Az Orosz Légierő közel 3000 különböző típusú repülőeszközzel rendelkezik.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A jelenlegi információk szerint nemsokára ismét a magyar égboltot fogják karcolni az ék alakú felségjelzéssel ellátott Mi–24-esek.