2017. 09. 26. kedd
Jusztina, Pál
: 311 Ft   : 263 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Folytatódik az új utántöltőgépek versenye

JETfly  |  2007. 02. 01., 10:32

Az USAF 500-nál is több, meglehetősen koros KC-135 tankerét akarja lecserélni. A verseny egyelőre háromesélyes, jelenleg a Boeing KC-767 orra van elöl, ugyanis ezt a típust választotta Olaszország és Japán is. A tanker a 767-200 utasszállító átalakításával született, melynek megközelítőleg 1 milliárd dolláros fejlesztési költségeit a Boeing egyedül állta. A 732 db legyártott KC-135 legfiatalabbja 1965-ben gurult ki a gyárból.

Az évtizedek során a KC-135-ös flottát természetesen folyamatosan javították és modernizálták, így a gépek új hajtómüveket kaptak, az elfáradt szerkezeti elemeket kicserélték. Mára azonban a helyzet már kezd tarthatatlanná válni, hiszen általában a flotta 40%-a különböző karbantartási munkák miatt nem bevethető. A szolgálatban lévő 100 legidősebb KC-135 tavaly átlagosan 80 napot töltött a szerelőhangárban. Ugyanakkor számítások szerint a régi KC-135 továbbüzemeltetése kb. 10 milliárd dollárral olcsóbb lenne, mint új KC-767-ek beszerzése.

CGI az ausztrál KC-30-ról. A siker reményében az EADS a Northrop-Grummannal állt össze

A négy hajtómüves KC-135 összesen 90 tonna üzemanyagot képes befogadni, amiből 68 tonnát áttölthet. Összehasonlításképpen: egy B-52 140 tonnát visz magával, míg egy F-15 5 tonna feletti mennyiséget. A KC-767 nagyjából azonos mennyiségü üzemanyagot hordozhat, mint a KC-135. Az EADS North America az Airbus 330-300-on alapuló KC-30-cal indul, amely 20%-kal több üzemanyagot hordoz, és ezenfelül egyharmaddal több rakományt is képes szállítani. A harmadik és egyben legköltségesebb megoldás a KC-777 lenne, amely a Boeing 777-200LR átalakításával valósulna meg. A 767-hez képest 65%-kal több üzemanyagot és 95%-kal több rakományt képes befogadni. Repülő benzinkutak esetében a nagyobb méret általában előny szokott lenni. A KC-767 azonban méreteiben minimális eltéréssel ugyan, de megegyezik a KC-135-tel, így a földi infrastruktúra változatlan maradhat. Ellentétben a KC-767-essel és a KC-30-assal, amelyet jövőre Ausztrália állít szolgálatba, a 777 még egyelőre csak papíron létezik, kifejlesztése legalább három évet venne igénybe. Ugyanakkor a tervezett 179 db KC-767 vagy KC-30 helyett elegendő lenne 120 db KC-777 is. A beszerzéssel kapcsolatban gyors döntés aligha várható, így a KC-135-ösök valószínüleg még meg fogják élni az 50 éves fordulót is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-22 09:58:04
A brit védelmi miniszter, Michael Fellon a napokban arról számolt be, hogy kollégájával, Khalid bin Mohammad Al-Attaiyah katari védelmi miniszterrel, szándéknyilatkozatot írtak alá 24 darab Eurofighter Typhoon eladásáról.
2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 25., 14:11
A brit Police Aviation News szakmai magazin szeptemberi számában megjelent információ szerint a magyar rendőrséghez (Légirendészet) kerül kettő – vagy az összes – olyan korábbi brit MD–902-es Explorer helikopter, amelyek eddig Nagy-Britanniában a brit rendőrség kötelékében teljesített szolgálatot.
2017. 09. 25., 12:42
Megint csúszhat, legalábbis néhány hónapot, a 179 gépre szóló program. Ha egy töltőcső megkarcol egy lopakodót, akkor az már nem képes lopakodni.
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”